GoogleNewsPozostałe urządzeniaSystemyUrządzeniaAndroid Oreo dla Xiaomi Mi Box – zastanów się nad aktualizacją.

https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2017/08/android-oreo-1024x649.jpg

Na końcu aktualizacja wpisu.

Pod koniec ubiegłego miesiąca informowałem was o dostępnej aktualizacji Android Oreo dla Xiaomi Mi Box 4K. Warto teraz zwrócić uwagę na kilka błędów i radzę dobrze zastanowić się nad nowym systemem. Ja jeszcze nie mam widocznego nowego Androida i całe szczęście, bo na pewno kusiłoby mnie żeby go zainstalować. Co prawda, większość usterek nie dotyczy sposobu w jaki używam przystawki, ale może być ich znacznie więcej niż poniżej opisane. Większość z nich otrzymałem na maila, ale część błędów raportowaliście również w komentarzach pod wpisem o aktualizacji.

Po aktualizacji mogą występować poniższe problemy:

  • problem z chromecast,
  • problem z dyskami NTFS,
  • problem z KODI,
  • problem z HDCP,
  • niestabilne połączenie Wi-Fi,
  • rozłączanie pilota – chociaż tutaj niektórzy mieli już problem w Androidzie 6.0,
  • problem z dźwiękiem w aplikacji Netflix,
  • niestabilne działanie w niektórych aplikacjach.

Dodatkowo od użytkowników bloga:

  • Na Androidzie 6.0.1 działał mi ethernet przez hub USB (i-tec USB 3.0 Metal 3-portowy HUB z adapterem Gigabit Ethernet).

Zobacz ofertę:

Mam nadzieję, że Xiaomi szybko udostępni poprawki, bo taka forma aktualizacji jest niedopuszczalna. Jeśli mieliście jeszcze inne problemy z nową wersją systemu Android, to dajcie znać w komentarzach. Ja będę wstrzymywał się z aktualizacją jeśli tylko pojawi się na horyzoncie. Wielka szkoda, bo wielu użytkowników, w tym ja, czekało na to długimi miesiącami.

[aktualizacja wpisu]

W moim przypadku wszystko przebiegło pomyślnie, ale muszę zaznaczyć, że nie korzystam z zewnętrznych dysków i zestawów audio. Z nimi mogą być problemy. Natomiast nie zanotowałem żadnych zgrzytów z siecią WiFi i podczas korzystania z aplikacji Player, WP Pilot, Netflix, czy Showmax. Wszystko działa normalnie i nic się nie wydarzyło od ponad tygodnia. Pilot łączy się bez problemów i nie trzeba restartować Xiaomi Mi Box 4K. Moim zdaniem interfejs wygląda zdecydowanie lepiej i system dostał drugie życie.

56 comments

  • rob

    16 kwietnia 2019 at 20:49

    Witam. Na moim mi boxie pojawila sie aktualizacja.Wszystko pieknie sie z aktualizowalo, i na koncu wyskakuje okienko ze aktualizja zostala pomyslnie zainstalowana i prosze kliknac okienko z napisem ok…i w tym momencie nie moge w zaden sposob tego potwierdzic????!!! ktos ma jakis pomysl???? pozdr

    Reply

  • Jachu

    31 marca 2019 at 14:03

    Mam pytanie, czy też tak macie, ze przed każdym użyciem musicie zresetować urządzenie, bo inaczej muuli niemiłosiernie?
    Używam w zasadzie tylko youtube i hbogo.

    Reply

    • Betarg

      12 października 2019 at 07:39

      Mam tak samo, jest na to jakieś obejście?

      Reply

  • Janusz Madejski

    25 marca 2019 at 11:14

    Właśnie dostałem aktualizacje – wydaje się że wszystko nareszcie śmiga.

    Reply

    • Queich

      31 marca 2019 at 14:15

      Potwierdzam. Dziś podałem aktualizację. Wreszcie działa ok

      Reply

  • malone_lu

    24 marca 2019 at 19:46

    Mam podobny problem tyle że netflix i yt jest ok. Problem pojawia się przy odtwarzaniu filmów z pendrive próbowałem przez kodi i inne – nic to nie daje cały czas rwie, nie da się oglądać filmów.

    Reply

  • Abdel85

    23 marca 2019 at 23:16

    Tak. Włączone opcje HDMI CEC i wyłączona aplikacja Google.

    Reply

  • banggod

    19 marca 2019 at 20:31

    Znalazł ktoś sposób na wieszanie się MiBoxa?

    Reply

  • dav

    21 listopada 2018 at 21:11

    jak zablokować aktualizację ?

    Reply

  • Jerzy

    9 listopada 2018 at 13:52

    Jest aktualizacja Androida, która chyba naprawia problem z WiFi. Dziś ją dostałem to jest 09.11.2018

    Reply

  • Slash

    19 października 2018 at 13:23

    U mnie po aktualizacji:
    – zrywa co jakiś czas połączenie z WiFi
    – po kilku godzinach urządzenia nie da się wybudzić pilotem
    – po wyłączeniu telewizora MiBox nie wyłącza się automatycznie (jak to było na Androidzie 6.0)

    Reply

    • Marcin

      7 listopada 2018 at 21:36

      Naciśnij na pilocie kilka razy przycisk głównego ekranu albo wstecz, zaskoczy.

      Reply

    • dychy

      27 listopada 2018 at 12:29

      ten problem rozwiązałem przywracając urządzenie do ustawień fabrycznych i ponownie parując pilota z urządzeniem.

      Reply

  • Adam

    9 października 2018 at 18:06

    Zrywa połączenie wifi i to jest strasznie denerwujące. Lipa lipa lipa!!!

    Reply

  • Pablo

    21 września 2018 at 21:40

    Po aktualizacji mi box jest praktycznie bezużyteczny. Pomimo połączenia do wifi cały czas występuje problem z połączeniem,, nie da się normalnie korzystać z YouTube, Netflix itp. kto jeszcze nie zaktualizował niech się wstrzyma. Czy zna ktoś rozwiązanie tego problemu bo póki co brak poprawek.

    Reply

  • Norbert

    15 września 2018 at 13:12

    Czy jest jakieś rozwiązanie na te problemy? U mnie głownie problem chyba z WIFI. Inne urządzenia w sieci działają a MI BOX tak jakby co chwilę zgrywał połączenie co objawia się problemem z otwarciem czegokolwiek na YouTube oraz w innych aplikacjach. Ma problemy nawet z pobraniem miniatur, po czym ładowanie trwa bardzo długo i zaczyna się po kilku sekundach pokaz slajdów z filmu…

    Reply

    • Dawid

      20 września 2018 at 21:58

      niestety cały czas z tym walczę, szukam w necie info ale nic nie działa ;//

      Reply

  • Bartazz

    14 sierpnia 2018 at 16:21

    No właśnie. Problem z wifi cały czas jest ten sam. Mi box nie widzi kanałów na routerze 12 i 13. Od 1-11 sieć działa tylko że Ja nie mam możliwości zmiany kanału na niższy (blokada dostawcy) i u mnie jest na auto i w większości działa mi na kanale 13 i duuuuuupa. … czasami przełączy na kanał 9 i działa super ale to rzadko. Przed aktualizacja do oreo wszystko było ok. Proszę zróbcie coś w tym temacie. Po co ja to aktualizowalem ?

    Reply

  • wujo

    29 lipca 2018 at 08:51

    Czy ktos ma tez problem z wyszukiwaniem głosowym ? Po aktualizacji wyszukiwanie jest zdecydowanie mniej czule i aby rozpoznalo cokolwiek trzeba cofnąć sie za każdym razem do głównego menu :/ dodatkowo bardzo niestabilna siec.. Wyrzuca co pare minut…

    Reply

    • Arel

      24 sierpnia 2018 at 00:28

      U mnie to samo. Problem z wifi, wyszukiwaniem glosowym a na Netflix często przycina

      Reply

  • Marek

    29 lipca 2018 at 08:09

    Mam dwa mi boxy zaktualizowane do androida 8 o ile ten domowy udalo mi sie wyrzucic zapisane sieci i wifi dziala stabilnie o tyle ten do wyjazdow ma swoje fochy … Jak nie ma w sieci hasla … , Trzeciego nawet do amdroida 8 nie aktualizuje … :)

    Reply

  • Michał

    24 lipca 2018 at 22:23

    ostatnia aktualizacja youtuba obcina możliwość oglądania w 4k. Po jej usunięciu można oglądać 4K, jednakże system łapie zawieszki jakby był problem z internetem. (Prawdopodobny problem z wifi)

    Reply

  • Jakub Dziewit

    23 lipca 2018 at 16:27

    Po aktualizacji do Oreo Mi Box nie chce się wybudzić. Myślałem, że może to wina baterii w pilocie, ale nie. Wymieniłem baterie i to samo. Po restarcie działa, ale po wyłączeniu, po kilku godzinach nieużywania znowu problem z wybudzeniem.
    Kolejny problem z urządzeniami połączonym przez Bluetooth. Przed aktualizacją miałem połączone 2 urządzenia Sony: mysz i klawiaturę bezprzewodowe. Teraz obsługa myszą nie działa w pełnym zakresie, tj. nie działa prawy klawisz myszy, żeby np. cofnąć. Obsługa za pomocą klawiatury nie działa wcale.

    Reply

  • wstach1

    20 lipca 2018 at 19:33

    Na Androidzie 8.0.0 nie działała mi ethernet przez hub USB.
    Podpięty do tego huba pendrive też jest nie widoczny dla mi boxa to samo z donglem do klawiatury.

    Reply

  • Paweł

    20 lipca 2018 at 10:40

    Kodi nadal nie widzi plików z dysku. Widzi jedynie foldery. Da się to obejść uruchamiając program explorator plików i wskazując plik aby uruchomiono go za pomocą kodi. Ale nie o to chodzi przecież. Jeżeli to możliwe proszę o zgłoszenie do poprawki.

    Reply

  • Przemo

    18 lipca 2018 at 16:11

    Dzisiaj pojawiła się nowa aktualizacja która naprawia wszystkie błędy i problemy, wygrałem i faktycznie wszystko jest już ok

    Reply

    • wujek

      14 września 2018 at 20:48

      U mnie po kolejnej aktualizacji jest dużo gorzej! Traci polaczrnie z wi-fi co 2-3 minuty!!!!!!! MAKABRA

      Reply

  • Marcin

    17 lipca 2018 at 18:00

    Po aktualizacji mam problem z samoczynnym wybudzaniem sie MiBoxa, wczesniej ten problem nie występował. Do listwy zasilajacej mam podłączone wszystkie urządzania które są w standby a listwę mam tak zaprogramowana że jak wychodzę z domu to wyłącza sie automatycznie a jak wracam to włącza się i wtedy odrazu uruchamia się MiBox i jednocześnie wzbudza TV i wzmacniacz poprzez HDMI mimo że wcale nie chcę oglądać TV. Przy poprzedniej wersji bie bylo takiego efektu i problemu.

    Reply

  • Michal

    15 lipca 2018 at 21:47

    Czy przywrocenie danych fabrycznych cofnie aktualizacje?

    Reply

  • Aq

    12 lipca 2018 at 09:21

    Po aktualizacji jest beznadziejny interfejs, KODI działa jak chce nie widzi plików na podłączonym dysku, co wcześniej nie było żadnym problemem. Czy takie coś w ogóle można zareklamować w sklepie jak sprzęt jest na gwarancji?

    Reply

  • Ggghhu

    11 lipca 2018 at 20:09

    Błąd z HDMI. Kika razy na godzinę wyskakuje teraz komunikat w telewizorze – dostepne zlacze HDMI. Taki komunikat powinien być tylko przy wlaczaniu urzadzenia a tu na wylaczonym mi boxie takie coś wyskakuje. Ale bubla wypuścili. Ustawienia fabryczne nic nie dają ani zmienianie ustawien HDMI w mi boxie jak i w TV.

    Reply

  • bronekmp

    9 lipca 2018 at 17:53

    Ja głupi sam zaktualizowałem. Teraz na ampli DENON AVR-X2400H mam komunikat „Zawartość ta nie może być wyświetlona bo twój TV nie obsługuje HDCP 2.2”. Wcześniej działało…

    Reply

  • Przemo

    7 lipca 2018 at 15:07

    U mnie od wczoraj mała poprawa na lepsze, nie wiem czy coś się znowu zaktualizowało czy co, ale idzie internet po kablu, a jedyna aplikacji która nie działa prawidłowo to ipla, reszta działa jak trzeba i nic się nie zacina. Niestety obraz nadal nie chce współpracować z amplitunerem Onkyo ale bez problemu współpracuje z amplitunerem Yamaha.

    Reply

  • Lukasz

    7 lipca 2018 at 10:37

    U mnie po aktualizacji kodi przestało odczytywać dane z dysku USB, który widzi lecz wejście w niego nie pozwala. Jak żyć?

    Reply

    • Marek

      7 lipca 2018 at 23:04

      U mnie tak samo. Ani Kodi , ani Mx Player nie odtwarzają plików z USB. Jedyny odtwarzacz który to robi to Archos.

      Reply

      • Tekkno

        8 lipca 2018 at 12:23

        Zainstalowałem tego Archosa i objaw mam ten sam. Dysk NTFS widzi, foldery też, ale pliki poznikały. Tzn dziwne to jest i nie mogęznaleźć żadnej zależności. W jednym folderze mam 4 pliki video a powinno być kilkanaście. W innym mam 55 pliki a powinno być dużo więcej, w jeszcze innym mam 0 plików a też powinno być kilkadziesiąt. Pewnie jak ktoś ma jeden film w jednym katalogu to jest OK. Ja mam np w jednym katalogu kilkanaście odcinków bajki i Archos tak samo nie widzi mi wszystkich plików/odcinków.

        Reply

        • Marek

          8 lipca 2018 at 15:32

          U mnie Archos widzi wszystkie pliki w kilku folderach, ale napotkałem na inną bolączkę Archosa.
          Kiedy włączę pierwszy film to działa ok, ale gdy włączę kolejny to odtwarza go z prędkością x 10, jakbym przewijał z podglądam. I tak za każdym razem.
          Zainstalowałem jeszcze VLC i ten na chwilą obecną działa. Choć krótko go testowałem.

          Reply

  • Tekkno

    5 lipca 2018 at 11:39

    Co na to oficjalny serwis xiaomi? Ja mam boxa kupionego z polskiej dystrybucji. Wczorwj zaktualizowal sie samoczynnie do Oreo. Pierwszy bug: nie widzi mi llikpw na dysku NTFs. Pewnie niespodzianek bedzie wiecej. Serwis mi to naprawi???? Bo box mi działal a teraz szwankuje.

    Reply

  • Pawcio

    4 lipca 2018 at 14:38

    Hej wszystkim mam podobny problem jak wy. Wczoraj moj Xioami mi 4k box tv sam z aktualizował sie do androida 8.0 tak zwany oreo od tej pory moj program do odtwarzania telewizji przycina sie na mikro sekundy co 2-3 sekundy jest to strasznie denerwujące( chodzi tylko o obraz dzwiek jest okej, od razu zauważam ze jestem świeżo po wymianie kabla hdmi na ten dobrej jakości gdyż około 2 tyg temu wystąpiły problemy z głośnością i wszystko co odwarzalem było cicho ale ten problem juz rozwiązałem) Dlatego mam pytanie czy istnieje możliwość przywrócenie do starego androida i wykasowanie nowego oraz jak zrobic by nie instalował sie. Juz kombinuje na rożne sposoby. Przywracanie fabryczne juz robiłem i zaraz po połączeniu z wifi sam zaczyna sprawdzać aktualizacje i za pewne wtedy pobiera bo pozniej po uruchomieniu mam juz nowy interfejs i androida 8.0. Za wszystkie podpowiedzi dziękuje z góry pozdro dla wszystkich :)

    Reply

    • Pawcio

      17 lipca 2018 at 13:33

      Witam, dzis mialem update androida na swoim xiaomi mi 4k box tv i powiem szczerze nic sie nie zmieniło w moim przypadku. Dodam ze korzystam z aplikacji deltamediaplayer do oglądania telewizji i zaraz po zrobieniu update androida odinstalowałem apke gdyż zauważyłem ze jest tez nowsza wersja i jak problem był tak jest moze rozwiązali jakies inne ale ten który jest dla mnie najważniejszy pozostał. Obraz co jakies 2 sekundy tak jak by zacinał sie na mikrosekunde idzie dalej. Masakra chyba nic nie pozostało jak czekac az ogarnal ten problem raz a porządnie. Pozdro

      Reply

  • Przemo

    3 lipca 2018 at 23:42

    Nie chciałem wgrywać aktualizacji ale niestety sama się wgrała bez mojej zgody. Dzisiaj podczas oglądania filmu nagle MI Box sam się zresetował i pojawił się komunikat, że instaluje się nowa wersja systemu, nie udało się zatrzymać procesu aktualizacji. Po aktualizacji MI Box przestał współpracować z amplitunerem Onkyo TX-NR555, nie wiem dlaczego nie idzie obraz, musiałem MI Boxa wpiąć dodatkowym kablem HDMI bezpośrednio do TV z ominięciem amplitunera, całe szczęście miałem odpowiedni kabel optyczny i dźwięk udało się puścić przez Onkyo, przed aktualizacją nie było tego problemu, MI Box podobnie jak inne moje urządzenia był wpięty kablem HDMI do amplitunera, a później jednym kablem wszystko szło z amplitunera to TV. Przestał działać ethernet adapter i to nie żaden „no name” z allegro tylko oryginalny Xiaomi, pozostało połączenie tylko przez WiFi ale niestety nie działa idealnie i dość często zrywa połączenie mimo, że mam bardzo dobry ruter Netgear Orbi i inne urządzenie nie mają problemu, a co ciekawe MI Box jest dosłownie metr od rutera. Przez to filmy się przycinają. Pojawiły się też kłopoty z aplikacją ipla, często się zawiesza.

    Reply

  • Michał

    3 lipca 2018 at 18:31

    Z WiFi i zrywaniem obrazu to wina aktualizacji. Mam to samo, WiFi zrywa co chwilę, pomimo max. zasięgu.

    Reply

  • Martyna

    3 lipca 2018 at 16:47

    A ja mam taki problem, że nie mogę się połączyć z żadną siecią wifi. Po wpisaniu poprawnego hasła ikonka do jego zatwierdzenia nie reaguje, przez co nie łączy się z siecią. Factory reset nie pomógł.

    Reply

    • Przemo

      3 lipca 2018 at 23:47

      Spróbuj zrobić konfigurację przez telefon, MI Box ściągnie twoje hasło z telefonu.

      Reply

      • Martyna

        4 lipca 2018 at 10:43

        Niestety problem jest taki, że moje domowe wifi nie jest ani otwarte, ani WPA lub WPA2 przez co konfiguracja przez telefon nie działa. Poprzednio wpisując hasło już w Miboxie wszystko było ok, a teraz się nie da, mimo, że używam tej samej sieci. Dodatkowo zauważyłam, że przycisk zatwierdzania hasła do wifi działa, ale dopiero jak hasło jest dłuższe niż 8 znaków. Moje niestety takie nie jest, a zmienić go nie potrafię, bo mam jakiś zabezpieczony router.

        Reply

  • Lukasz

    3 lipca 2018 at 14:14

    U mnie dziś – 03.07.2018 – po aktualizacji Mi box4k
    włącza się, ale co 2 sekundy mryga – tj zrywa obraz.
    nie da się oglądać?
    czy to wada aktualizacji, czy być może sam sprzęt mi nawalił?

    Reply

    • Lukasz

      3 lipca 2018 at 14:20

      ok
      nawalił kabel!!!
      wymieniłem kabel i jest GIT – nie zrywa
      przypadek, że zbiegło się z aktualizacją systemu.
      widać faktycznie kabel jest na chwile ale docelowo warto kupić porządny
      Pozdro

      Reply

      • Lukasz

        3 lipca 2018 at 23:28

        Kurde to sprawdze jutro czy mi tez ta aktualizacja zwaliła kabel,bo tez mam takie migania a przed, czyli do dzisiaj ich nie bylo

        Reply

        • Lukasz

          4 lipca 2018 at 10:39

          No niestety, Youtube nie przecina czyli kabel ok. Próba zainstalowania aplikacji i zobaczymy

          Reply

  • Tomasz

    3 lipca 2018 at 14:12

    Po aktualizacji problem z połączeniem wi fi . Mogę śmiało wyrzucić boxa bo bez wi fi nie wgram poprawek nawet jeśli będą.

    Reply

  • Michał

    3 lipca 2018 at 13:46

    1. U mnie z kolei po aktualizacji zrywa co chwilę obraz oraz pojawiły się białe szumy, które śnieżą po całym ekranie.

    2. Problemów z szumami nie ma, kiedy przepnę Mi Boxa bezpośrednio pod wyjście HDMI telewizora, wszyscy, który puszczali sygnał przez amplituner mają problemy z szumami albo po prostu uzyskują czarny ekran…

    3. Dodatkowo Netflix potwierdził, że Mi Box Oreo nie jest oficjalnie wspieranym przez nich urządzeniem i dźwięku 5.1 nie da się na nim uzyskać.

    Reply

  • BartQ

    3 lipca 2018 at 11:05

    Po aktualizacji do oreo bardzo często nie mogę wybudzić Miboxa. Czasem po wybudzeniu nie da się z niego korzystać , takie lagi. Pomaga ponowne uruchomienie.

    Reply

  • Marcin

    3 lipca 2018 at 08:13

    Mi się sama aktualizacja nie chce zainstalować doszło do prawie końca i stoi jakieś rady ?

    Reply

      • Marcin

        3 lipca 2018 at 10:00

        Ok ale jak to zrobić jak jest okienko Na górze logo z kółkiem na dole napis instaluje aktualizacje pasek poniżej z prawie skończony i na dole trzy kropki i nic się nie dzieje od ponad 2 godzin z prądu troche strach wyłączyć

        Reply

  • maniek291

    2 lipca 2018 at 11:47

    Na Androidzie 6.0.1 działał mi ethernet przez hub USB (i-tec USB 3.0 Metal 3-portowy HUB z adapterem Gigabit Ethernet). Po aktualizacji nie widzi sieci lan. Wifi co chwila się przycina.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.