SystemyBrand24 – narzędzie, które muszą znać firmy istniejące w sieci.

Maciej Kulesa27 stycznia 2014120 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2014/01/brand24-fandroid.jpg

brand24 fandroid

Uprzedzam, nie jestem specjalistą PR, Social Media i tak dalej. Wiem, że jestem małym człowieczkiem, który stoi u stóp wielkiej góry zwanej SM. Jednak nawet niedoświadczeni użytkownicy, tacy jak ja, wiedzą, że sieci społecznościowe to nie tylko profity.Może to być pułapką dla osób/firm, które nie umieją poruszać się po tym gruncie. Ile razy widzieliśmy firmy, które zachowywały się jak dzieci we mgle. Wrzucały coś do sieci, a później pogrążały się jeszcze bardziej zachowując się jakby straciły rozum. Bardzo trudno zbudować dobrą relację pomiędzy klientem, a marką. Ciężkie zadanie czeka osoby, które chcą zaangażować wiele osób i uzyskać pozytywny zasięg. Do tego potrzeba wiele czasu. Jeśli już przebrniemy przez ten trudny, męczący i czasami kosztowny proces to warto pielęgnować ten stan. Wystarczy jeden wpis, jedna chwila aby popsuć to wszystko co budowaliśmy nawet przez lata.

Brand24 to najbardziej efektywna metoda monitorowania tego, co o Twojej marce, produkcie mówi się w Internecie. To również narzędzie do pomiaru nateżenia szumu (buzz), który pojawia się wokół wybranej marki, produktu lub słowa kluczowego. Serwis zapewnia pełne archiwum tego, co o Twoim produkcie lub marce mówiło i mówi się w sieci, a zostało zebrane od chwili rozpoczęcia monitoringu.

Narzędzie Brand24 postanowiłem przetestować na sobie, a raczej na swoim blogu. Po kilkunastu dniach stwierdziłem, że ten blog, nie nadaje się do badania tematu. Nie oszukujmy się, nie wniosę więcej polotu i finezji do tego smutnego jak piz… bloga. Zero wzmianek w internecie. Dlatego potrzebowałem czegoś, o czym jest głośno w sieci. Najlepiej jakiejś marki, która wywołuje mieszane uczucia.

brand24 projekty

Gdy śledziłem wyniki Media Markt to dowiedziałem się, że wiele osób jeździ tam wkurwiać sprzedawców.

Wstępnie wybrałem Media Markt, ale zanim zebrało mi wystarczającą ilość materiałów pojawiła się „perełka”. Pojawił się kryzys pewnej firmy obuwniczej. Ktoś, kto lubi poczytać o tego typu sprawach wie, że chodzi o Bubble Shoes i konkurs z typowaniem śmierci pana T. Starałem się śledzić ten temat do samego końca. W pewnym momencie pojawiło się mnóstwo informacji na ten temat, a wpisałem tylko w słowach kluczowych „Bubble Shoes”. Mogłem pewnie użyć innych kombinacji, efekty byłyby pewnie inne.
Informacje, które otrzymywałem były różne. Od wiadomości sprzed wpisu o konkursie, po negatywne komentarze na Twitterze, Facebooku i blogach. Wpis siedział na FB kilka godzin, a w tym czasie pojawiło się pewnie tysiące negatywnych wpisów na ten temat. Nie zaskoczę, że najwięcej wyników zebrało w dniu z niefortunnym konkursem.

bubble shoes kryzys

Pozytywne wyniki to efekt wpisywania przez użytkowników takich słów jak: kreatywne, doświadczony, doskonały czy ciekawy. Wszystko to w formie sarkazmu. Oczywiście, możemy zaznaczyć sobie te wpisy jako negatywne opinie po to aby łatwiej nam było je przefiltrować. Zauważyłem, że system tak jakby uczył się jaka opinia jest negatywna, a jaka pozytywna. Na samym początku większość jest sklasyfikowana jako neutralne. Musimy oznaczyć kilka opinii aby pozostałe zostały zaznaczone automatycznie.

cytaty brand24

Obsługa Brand 24 jest bardzo prosta i intuicyjna. System zrobiono tak żeby poradziły sobie w nim nawet osoby, które nie liznęły SM. Nie znam osoby, która nie poradziłaby sobie z tym serwisem. Znam jednak wiele firm, którym przydałby się Brand 24. Nie jest to produkt stworzony dla małych blogów, ale dla firm, które prowadzą interesy i są obecne w sieci. Którym zależy na budowaniu marki. Nie dziwię się, że do Brand24 dołączają wielkie firmy. System zbierania wyników w czasie rzeczywistym działa tutaj cały czas.

Firmy, ich produkty, czy usługi są narażone na sytuacje trudne i kryzysowe w Internecie w różnym stopniu (im większa firma, tym więcej ma do stracenia) .

Gdy śledziłem wyniki Media Markt to dowiedziałem się, że wiele osób jeździ tam wkurwiać sprzedawców. Nawet na takie wpisy, które są porozrzucane po sieci, firmy mogą reagować. Pewnie nie widzą sensu aby odpowiadać na taki wpis, ale jakby zareagowały to może zamiast wkurwiania sprzedawców, taki klient kupiłby chociaż jakiś kabelek.

Internet i sieci społecznościowe służą nie tylko do wrzucania wpisów na stronach. Do budowania pozytywnego wizerunku wymagana jest komunikacja z użytkownikami, potencjalnymi klientami. Brand24 pomaga wyciągnąć z sieci użytkownika, który potencjalnie chce taką rozmowę nawiązać. Bo inaczej po co miałby wymieniać nazwę firmy we wpisie, czy komentarzu? Albo zachwala dany produkt/markę, albo próbuje zmieszać je z gównem.
Moim zdaniem warto reagować w obydwóch przypadkach.

brand24 wyniki

Wyniki w Brand24 są prezentowane w prostej formie i przejrzyście pogrupowane. Mamy podział na najbardziej popularne sieci społecznościowe. Na załączonym zrzucie nie widać Google+, ale tego portalu również pobiera wyniki. Jest ich trochę mniej, ale musicie mi uwierzyć, że również pojawiają się w serwisie. Zbieranie wyników po pierwszym wprowadzeniu zwrotów kluczowych, trwa jakiś czas. Po tym zabiegu powinniśmy uzyskać dostęp do kopalni wiedzy. Oprócz wykresów, dostępu do infografiki i innych przydatnych opcji, mamy dojście do bezpośrednich wpisów. Możemy je przeczytać bezpośrednio w panelu Brand24, ale również przenieść się do konkretnego wpisu klikając z poziomu systemu.

brand24 wyniki2Ciężko w jednym wpisie przedstawić to rozbudowane narzędzie. Warto dodać, że Brand24 jet dostępne również jako aplikacja na Androida. Poprzez takie narzędzie mamy dostęp 24h do informacji na temat swojego produktu. Żeby się samemu przekonać o wartości Brand24 warto zarejestrować się na stronie i skorzystać z 7-dniowego dostępu za darmo. Wtedy nie trzeba będzie nikogo przekonywać, sam zobaczy, że warto.
Osobiście polecałbym śledzić Brand24 i Michała Sadowskiego na Facebooku.

One comment

  • Mike Sadowski

    27 stycznia 2014 at 23:31

    jutro w biurze wydrukuje sobie Twój post i wrzucę na ścianę :) dzięki bardzo!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}