NewsJak promować sklep internetowy na Facebooku?

Paweł27 listopada 202015 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/jak-promowac-facebooka.jpg

Rozpoczynając działalność w obszarze sprzedaży internetowej, niejednokrotnie zastanawiamy się nad tym, jaki kanał sprzedaży wybrać? Odpowiedź na to pytanie nie jest tak prosta. W poniższych słowach postaram się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób promować sprzedaż internetową na profilu Facebooka z uwzględnieniem innych form sprzedaży internetowej.

Niewiele jeszcze firm decyduje się na sprzedaż poprzez mechanizmy dostępne na Facebooku. Jest jednak możliwość założenia własnego sklepu i dodawanie kolejnych produktów lub zintegrowanie sklepu Facebook-owego, z obecnie funkcjonującym sklepem na Twojej stronie internetowej, poprzez „zassanie” produktów do Twojego profilu i dodanie kolejnej zakładki, z produktami dostępnymi w sklepie. W jaki sposób jednak promować firmę i sklep na facebooku ?

Posty, które wspierają sprzedaż

Biorąc pod uwagę, że samo zaprezentowanie sklepu nie jest wystarczające, warto jest zauważyć, że aktywność w mediach społecznościowych ma ogromny wpływ na rozwój sprzedaży, m.in. na Facebooku. Właśnie dlatego warto jest publikować kilka razy w tygodniu wpisy w formie postów na własnym kanale informacyjnym dostępnym na fanpage-u, by potencjalni klienci byli informowani o aktualnych wydarzeniach z branży, nowych produktach, promocjach itp. Warto także pamiętać, by nie zamykać się tylko na Facebooku i promować swoje produkty w wyszukiwarkach internetowych, blogach i innych kanałach sprzedażowych, dostępnych w sieci, ale i poza siecią w klasycznym modelu, m.in. poprzez udział w targach, gdzie nie tylko ulotki są ciekawą propozycją promocji, jak i wszelkie inne formy promocji naszego sklepu i produktów.

Komunikacja zwiększająca przywiązanie klienta do Twojej marki

Warto także pamiętać, by prowadzić z klientami dialog, nie tylko poprzez Messenger, dostępny na Facebooku, ale również przez inne media społecznościowe i czaty. Niejednokrotnie może się okazać korzystne, uruchomienie dostępnej na Facebooku usługi, z obszaru Marketing Automation, w formie bota, odpowiadającego automatycznie na zapytania klienta. Można ten model stosować jednak tylko wtedy, kiedy nie mamy możliwości, by rozmową kierowała osoba będąca specjalistą w tej branży, ponieważ użytkownicy sieci internetowej wciąż nie są przyzwyczajeni do tego typu rozwiązań, a rozmowa z botem jest sucha i bezemocjonalna, co negatywnie wpływa na jego odbiór.

Polubienia poprawiające wizerunek firmy

Kiedy już mamy sklep internetowy, wprowadzamy posty, komunikujemy się z klientami, te rozwiązania wydają się być słuszne. Tymczasem aby sprzedaż, wpisy i komunikacja odniosły wymierne korzyści, konieczne jest jak największe audytorium, czyli odbiorcy, którzy polubiły nasz profil. Można tego dokonać w formie płatnej promocji postów na Facebooku, organizacji konkursów, czy też zapraszania do polubienia naszego profilu użytkowników spoza sieci społecznościowej.

Nie ma nic za darmo

Poza zwykłymi postami, zachęcającymi do kupna naszych produktów, warto jest użytkownikom odwiedzającym nasz profil na Facebooku, zaproponować nagrodę w postaci promocji. Może być to okazja do wypromowania Facebooka, poprzez chwytliwe hasła, jak na przykład: „Black Friday” czy „Silver Monday”, zimowa, czy letnia wyprzedaż, rabaty obejmujące kilkudziesięcioprocentowe zniżki lub choćby tylko kilkuprocentowe, ale zawsze jakiś gratis, lub dodatek do zakupu jest mile widziany i chwytliwy.

Facebook Ads jako płatna reklama

Istnieje także możliwość sprzedaży łączonej z płatną promocją na Facebooku, co umożliwia usługa Menadżer Firmy, gdzie mamy dostęp do rozliczeń i różnych form promocji. Są to nie tylko promowane nasze produkty ze sklepu, ale i posty, oraz dedykowane reklamy wpływające pozytywnie na nasz wizerunek i zakres sprzedaży.

Facebook Piksel jako remarketing ukierunkowany na potrzeby klientów

Pamiętajmy także, by w naszym sklepie umieścić tak zwany piksel Facebooka i monitorować zachowanie klientów, w różnych lokalizacjach obserwowanych przez nas. W ten sposób dbamy, by przekaz reklamowy był dostosowany do potrzeb klienta i potrzeba zakupu była w ten sposób generowana niejako, w sposób sztuczny. Remarketing to nie wszystkie możliwości piksela Facebooka a badanie konwersji może tylko poprawić nasze spojrzenie na to, jak klienci kupują lub czemu nie kupują naszych produktów. W ten sposób możemy zmodyfikować sklep i naszą aktywność sprzedażową, w taki sposób, by przynosiła najlepsze efekty.

Inne formy sprzedaży i komunikacji

Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat, TikTok, Telegram, Messenger, Viber, VKontakte, to najpopularniejsze media społecznościowe. Warto być w tych kanałach aktywnym i działać w szerokim zakresie Marektingu 360, czy BigData obejmujących wszystkie zakresy działań związanych z marketingiem, prowadzonym równolegle i całościowo. Dlatego warto, co jakiś czas podjąć przynajmniej minimalną aktywność w innych mediach społecznościowych, by nie stracić klientów, którzy mogą być aktywni w tych obszarach.

Allegro, Aliexpress, Alibaba, Ceneo z usługą KupTeraz, Empik, eBay, Amazon, Google Merchand Center to najpopularniejsze lokalizacje, gdzie odbywa się sprzedaż. Warto być tu obecnym i korzystać z narzędzi integrujących te marketplace-y korzystając między innymi z usługi Dropshipping.

Google Ads, Merchand Center, Googla Analytics to narzędzia, które trzeba znać i wykorzystywać w celu zwiększenia ruchu na stronie, analizy działań w sieci i dbałości o wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych oraz widoczności naszej witryny w sieci. Tak więc SEO/SEM/SM, to kluczowe schematy działań marketingowych, pozwalające na skuteczną sprzedaż nie tylko na Facebooku, ale w całej sieci internetowej.

Warto jest wspomnieć, że istnieją systemy integrujące powyższe kanały sprzedaży i komunikacji. Są to często dość kosztowne narzędzia, ale ułatwiające korzystanie z usług w szerokim zakresie, poprzez publikację jednego wpisu, czy produktu, które wyświetlają się jednocześnie we wszystkich kanałach komunikacji z klientem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}