GoogleSystemySztuczna inteligencja wkracza do reklam.

Maciej Kulesa25 lutego 201836 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/google-1-780x400.png

Reklamy automatyczne Adsense – o nowym rozwiązaniu Google usłyszałem już dawno temu, ale dopiero wczoraj uzyskałem dostęp do niego. Na czym to wszystko polega? Najpierw spójrzmy jak to opisuje samo Google.

Reklamy automatyczne to rodzina formatów reklam zapewniająca prosty i nowatorski sposób zarabiania na własnych treściach. W przypadku reklam tego rodzaju umieszczasz taki sam kod reklamy jeden raz na każdej ze stron. Po dodaniu kodu Google będzie automatycznie wyświetlać reklamy w optymalnych godzinach, w których mogą one osiągać dużą skuteczność i spotykać się z pozytywnym odbiorem użytkowników.

Przeczytaj również:

Jakie formaty obsługują Automatyczne reklamy (Auto ads)? Praktycznie wszystkie najpopularniejsze, które są dostępne w Adsense:

  • Reklamy tekstowe i displayowe
  • Reklamy In-Feed
  • Reklamy In-Article
  • Dopasowane treści
  • Reklamy zakotwiczone
  • Reklamy winietowe

System automatycznych reklam Google testowało już od wiosny 2017, a w tym projekcie wstępnie brało udział wielu wybranych partnerów. Nie podano jednak ilości tych podmiotów, ale udostępniono informację, że przychody wydawców wzrosły wtedy od 10 do 15 procent. Osoby korzystające z Adsense wiedzą, że nie zawsze warto brać pod uwagę takie zapewnienie. Google wprowadzając nowe formaty często umieszcza informacje o wzrostach, ale nie zawsze przekładają się na wszystkich stronach. Jest to zrozumiałem, bo pewne formaty lepiej sprawdzają się na większych portalach, a inne na mniejszych. 

Tutaj jednak wiążę pewną nadzieję, bo jeśli mechanizm będzie dopracowany, to zwolni użytkownika z wybierania miejsca na stronie. Maszyny będą szybciej i lepiej szacowały, w którym miejscu dana reklama będzie bardziej efektywna. System oparto na sztucznej inteligencji  i Google twierdzi, że będzie dobierał reklamy do charakteru i treści witryny, jednocześnie biorąc pod uwagę do zainteresowania odbiorców treści. Tutaj im wierzę, bo mają potężną bazę danych, a do tego dochodzi doświadczenie w pracach nad sztuczną inteligencją.

3 comments

  • netpoint.systems

    26 lutego 2018 at 08:52

    To prawda, nie bardzo rozumiem polityke googla ze strony znacznie bardziej zasobne w tresic nie sa wpuszczane do systemu a farmy bannerow, zduplikowane tresci bez problemu ….

    Reply

  • Robert

    26 lutego 2018 at 08:50

    sratatata, sztuczna inteligencja, nie dalej jak wczoraj widzialem z 10 witryn ktore sa farmami bannerow adsense, z praktycznie zerową treścią co jest przeciez nie zgodne z ich tzw regulaminem pomimo tego zaakceptowali ich w systemie, malo tego jedna z tych witryn jest strona mojego znajomego ktory w zeszlym miesiacu wyplacil z adsense 10 tys euro (farma bannerow, praktycznie zero tekstow tylko filmiki z YT) ….. wiec pytam gdzie ta „Sztuczna inteligencja ” ?????

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.