AplikacjeNie działa mi sklep Google Play w telefonie. 5 sposobów na naprawę.

Na pewno każdy z użytkowników miał sytuację, w której sklep Google Play odmawiał posłuszeństwa. Takie doświadczenie potrafi być wkurzające. Nie może być nic gorszego niż wyłączający się sklep lub zawieszająca się aktualizacja gry lub aplikacji. Nawet nie wiem ile razy zdarzyło mi się tego doświadczyć. Jest jednak kilka sposobów, które powinny temu zaradzić. Od razu dodam, że umieściłem odświeżoną wersję poradnika, w którym opisuję sposoby na naprawę, kiedy Sklep Google Play nie działa. Wyczyść Cache....
Maciej Kulesa18 marca 20156313 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2014/08/google-play.jpg

Na pewno każdy z użytkowników miał sytuację, w której sklep Google Play odmawiał posłuszeństwa. Takie doświadczenie potrafi być wkurzające. Nie może być nic gorszego niż wyłączający się sklep lub zawieszająca się aktualizacja gry lub aplikacji. Nawet nie wiem ile razy zdarzyło mi się tego doświadczyć. Jest jednak kilka sposobów, które powinny temu zaradzić.

Od razu dodam, że umieściłem odświeżoną wersję poradnika, w którym opisuję sposoby na naprawę, kiedy Sklep Google Play nie działa.

Wyczyść Cache.

Najprostszym sposobem jest wyczyszczenie pamięci cache aplikacji Google Play lub Menedżera pobierania:

Aplikacja Sklep Google Play

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Sklep Google Play Google Play Store.
  5. W sekcji „Pamięć podręczna” kliknij Wyczyść pamięć podręczną.
  6. W sekcji „Pamięć” kliknij Wyczyść dane.

Menedżer pobierania

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz Menedżer pobierania.
  5. W sekcji „Pamięć podręczna” kliknij Wyczyść pamięć podręczną.
  6. W sekcji „Pamięć” kliknij Wyczyść dane.

 Odinstaluj aktualizacje Google Play.

Jeśli pierwszy krok nie pomógł to ponownie wejdź do ustawień sklepu Google Play i odinstaluj aktualizacje. Spowoduje to przywrócenie poprzedniej wersji sklepu Google. Czasami to może pomóc.

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Sklep Google Play Google Play Store.
  5. Kliknij Odinstaluj aktualizacje.
  6. Po wyświetleniu się komunikatu o przywróceniu fabrycznej wersji aplikacji Sklep Play Google Play Store kliknij OK.
  7. Otwórz na urządzeniu główne menu Wszystkie aplikacje.
  8. Uruchom aplikację Sklep Play Google Play Store.
  9. Wróć na ekran główny urządzenia.

Menedżer pobierania musi być aktywny.

Sprawdź czy jest aktywny Menedżer pobierania. Bez tego nigdy nie pobierzesz aplikacji lub gry. Po wykonaniu poprzednich czynności może się zdarzyć, że został on wyłączony.

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Menedżer pobierania.
  • Jeśli zobaczysz opcję Włącz, Menedżer pobierania jest wyłączony. Kliknij ją, by go włączyć.
  • Jeśli zobaczysz opcję Wyłącz, Menedżer pobierania jest włączony. Aby pobierać aplikacje, pozostaw to ustawienie bez zmian.

Google Play Services.

Dalej można spróbować wyczyścić Cache aplikacji Google Play Service. Postępujemy tak samo jak w przypadku czyszczenia Cache sklepu Google Play lub Menedżera pobierania.

Wersja dla leniów i lamerów.

Po prostu przywróć urządzenie do ustawień fabrycznych. Jednak jest to opcja dla amatorów i nigdy jej nie użyłem. Bez sensu w ogóle.

Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie śmiało. Ja słyszałem jeszcze, że może pomóc wyciągnięcie i ponowne włożenie karty pamięci.

Rady czytelników.

Sprawdź datę w systemie.

Polecam sprawdzić czy jest prawidłowo ustawiona data w telefonie i czy jest włączona opcja automatycznej aktualizacji tej daty. Sklep play będzie działał tylko w przypadku aktualnej daty – internet bez, ale będzie krzyczał, że certyfikaty stron są niewłaściwe. (cajger)

63 comments

  • Sebastian

    17 września 2018 at 14:49

    Zainstakowałem aplikację że sklepu play i w ogóle nie otwiera mi jej. Pojawia się czarny ekran a potem wraca z powrotem do ekranu głównego w telefonie. Co mam zrobić.?

    Reply

  • Kamil

    15 lipca 2018 at 11:06

    U mnie sprawa wygląda następująca: nawet po hard resecie tel mi przycina i sklep google cały czas się ładuje… Hard reset robiony nawet 3 razy z rzędu….

    Reply

    • Karol

      15 lipca 2018 at 12:22

      Mam taksamo….. Jak znajdziesz rozwiązanie, to daj znać.

      Reply

  • Krzysiek

    1 grudnia 2017 at 05:25

    U mnie pomogło wyjęcie i włożenie ponownie karty pamięci. Huawei P10 lite.

    Reply

  • Remo

    1 listopada 2017 at 13:39

    żaden z tych sposobów nie działa, Sklep pobiera tylko przez Wifi, przez sieć komórkową nie działa.

    Reply

  • Drze Bartek

    31 października 2017 at 21:29

    nie dziala mi konto google play w grze clash royal a inne konta dzialaja

    Reply

  • Olixx19

    21 czerwca 2017 at 17:39

    Witam,Jak chcę dodać konto Google to ciągle mi pisze „Sprawdzam dane…”(przed wpisywaniem loginu i hasła) przywracałem wiele razy do ustawień fabrycznych i nic.Ktoś może wie jak rozwiązać problem? Xiaomi Redmi Note 3

    Reply

  • TheAntkasPL

    4 kwietnia 2017 at 04:54

    Witam, posiadam telefon Xiaomi Mi4C i też mam problem ze sklepem play, przed aktualizacją Androida do 7.0 wszystko działało, ale po niej wiecznie pojawia się komunikat oczekiwanie na WI-FI. Pomaga odinstalowanie aktualizacji Sklepu Play, ale nie na długo, bo ten od razu się aktualizuje. Inne sposoby nie działają. Czy da się jakoś wyłączyć aktualizacje? Średnio chcę mi się wracać do Androida 5.1.1. Proszę o pomoc!

    Reply

    • Alleksanderr

      2 maja 2017 at 12:49

      Polecam zainstalować Andka 7.0 „na czysto”, nie aktualizowanie.

      Reply

  • Dawideqqq

    22 lutego 2017 at 12:56

    Ja mam problem ze gdy naciskam na sklep play pojawia sie na mili sekude bialy ekran i sie wylącza , robilem te opce ale nie dziala :C

    Reply

  • Dawideqqq

    22 lutego 2017 at 12:56

    Ja mam problem ze gdy naciskam na sklep play pojawia sie na mili sekude bialy ekran i sie wylącza , robilem te opce ale nie dziala :C

    Reply

  • Anna

    16 lutego 2017 at 01:23

    Po aktualizacji androida na HTC m 09,tzn. systemu do wersji 7.0, a oprogramowania do wersji 4.14.401.7, nie mogę otworzyć „sklepu play” i zaktualizować innych aplikacji. Proszę o pomoc.

    Reply

  • Janusz

    26 stycznia 2017 at 13:28

    Sklep pley Wyskakuje mi przekroczony limit czasu przy połączeniu wifi a na danych komórkowych jest Oki co mam zrobić

    Reply

  • Tomas

    15 stycznia 2017 at 10:04

    Witam ja mam problem, aplikacje instalują się lecz wyskakuje błąd przy uruchomieniu.

    Reply

  • Kris

    10 listopada 2016 at 18:58

    Mam pytanie, posiadam telefon HTC M9 Prime Camera Edition i przestało mi działać radio (nie internetowe) jestem laikiem więc szczegółowy opis możliwości odblokowania mile widziany. Inaczej będę zmuszony oddać do serwisu a to potrwa 2-3 tygodnie, można się załamać. Za pomoc z góry dziękuje.

    Reply

  • Pabel Pabelo

    18 sierpnia 2016 at 19:30

    Pomógł

    Reply

  • Daria

    6 sierpnia 2016 at 16:29

    Od kilku miesięcy mam Huawei p8 lite i wszystko śmigało bez zarzutu dopóki z dnia na dzień przestał mi działać Sklep Play. Na początku wyświetlała się informacja o uwierzytelnieniu, teraz już przez dwie sekundy jest biały ekran, po czym telefon wraca do głównego menu. Nie mogę również: założyć na nowo konta Google, przeglądać Instagrama ani też włączyć części gier (gdzie logowałam się przy pomocy konta google). Powyższe kroki nic nie dają, a przywrócenie ustawień fabrycznych to dla mnie zdecydowanie ostateczność. Ktoś ma jakiś pomysł, co mogę zrobić, aby wszystko znów działało jak trzeba?
    Btw – data i godzina jest ustawiona poprawnie, wolnej pamięci jest nadal sporo, więc nie w tym tkwi problem.

    Reply

    • Łukasz

      12 listopada 2016 at 10:56

      Mam teraz ten sam problem, udało Ci się może znaleźć już jakiś sposób bez przywracania co tydzień ustawień fabrycznych?

      Reply

      • Daria

        12 listopada 2016 at 14:07

        Przywróciłam ustawienia fabryczne i (póki co) wszystko śmiga bez zarzutu

        Reply

        • Łukasz

          13 listopada 2016 at 15:32

          Dzięki, u mnie niestety po tygodniu wszystko znów się posypało…

          Reply

          • Dawideqqq

            22 lutego 2017 at 12:57

            mam tak samo .

  • Amelia

    30 lipca 2016 at 11:33

    Mi wychodzi to samo nie można włączyć sklepu google ani żadnych gier. Proszę o pomoc!!!

    Reply

  • Wojtek2000

    17 lipca 2016 at 17:52

    ni nie moge ściągnąć z google play
    jestem zalogowany i wyskakuje mi taki komunikat:Wymagane jest uwierzytelnienie.Zaloguj się na swoje konto Google.Mam LG L5

    Reply

  • tomi81

    8 maja 2016 at 18:50

    Witam!
    U mnie natomiast mogę pobierać/aktualizować aplikacje przez sieć gsm. Przez wi-fi nie działa ale tylko u mnie w domu. Po połączeniu z inną siecią wi-fi wszystko działa jak należy. Router do wymiany? (Konfigurowałem go już kilka razy)

    Reply

    • Whisper

      6 czerwca 2016 at 14:07

      Ja mam to samo, wszystkiego próbowałam, ale przez sieć gsm to mi działa i ściąga, jedynie przez wifi ale w domu, ale o dziwo mój brat nie ma problemu i ściąga aktualizacje/ gry na tel przez wifi w domu, ja nie.

      Reply

  • MYKSio

    14 lutego 2016 at 16:59

    Dajcie rade o DACIE na początek to pomogło, te wasze są g**** warte a jak zmieniłem date od razu zaczeło działać.
    Pozdrawiam

    Reply

    • Maciej Kulesa

      17 lutego 2016 at 12:42

      Nauka czytania w szkole też g*** warta, co nie?
      Wystarczyło przeczytać do końca, to byś zobaczył, że taka rada również się pojawiła.
      Nie pozdrawiam :)

      Reply

  • rob

    28 grudnia 2015 at 02:22

    Podzielę się jak zrobiłem w moim chińskim androidzie. A wiec problem jest w ustawieniach daty google ma dzień/miesiąc/rok i jeśli masz na telefonie inaczej to nie będzie play store działał. Żeby to naprawić szukamy Account( konta) następnie Other account (inne konta) włazimy tam i szukamy swojego konta google które jest zapisane naszym mailem wchodzimy na nie i wyłanczamy Calender ( kalendarz). W ten o to sposób o mijamy problem z datą, automatyczne ustawienie daty nic nie da jeśli nie macie d/m/r

    Reply

  • oklejanie aut

    26 grudnia 2015 at 08:09

    Proponuje przeskanować tel antyvirusem. Mi pomogło.

    Reply

  • Lel

    8 grudnia 2015 at 16:21

    Ej ja to wszystko zrobilem i tez nic nie dziala nie wiem co sie dzieje bo mam niby net i dziala firefox i aptoide ale google play nie dziala i nie czyta netu nie wiem czy to od tego że go odinstalowalem i zainstalowalem i juz nie dzialal

    Reply

  • olo

    8 października 2015 at 11:10

    U mnie nadal nie działa nawet po przywróceniu ustawień fabrycznych. Jakiś pomysły co dalej ????

    Reply

  • sok

    25 września 2015 at 23:41

    Witam. Od momentu zmiany telefonu na nowy nie działa mi nic co ma związek z Google Play. Założyłam nowe konto na gmail. Gdy próbuje przywrócić ustawienia jak wyżej nie mam funkcji odinstaluj sklep Play i przywróć ustawienia fabryczne mam jedynie wymus zatrzymanie i włącz/wył. Gdy z aplikacji wybieram sklep Play każą wpisać hasło te z gmail nie pasuje. Nie wiem jaka jest przyczyna tego wszystkiego pomocy

    Reply

  • patyy

    23 września 2015 at 19:27

    Hm ,ok zrobilam wszystko co kazales, wszystkie podpunkty i jeszcze więcej z innych stron . niestety, również przywrociłam telefon do ustawień fabrycznych i niestety dalej mam Brak Połączenia ! ;/;/
    vo mam zrobic?

    Reply

    • Lel

      8 grudnia 2015 at 16:21

      Mam tak samo i nie wiem co się dzieje

      Reply

  • gfggg

    23 września 2015 at 15:41

    a no tak wczoraj przecież baterie wyciągałem i mi się data pozmieniała,dzięki za pomoc

    Reply

  • klikkkahashsjs

    28 lipca 2015 at 13:00

    Jeśli wyczyszczę cache stracę aplikacje? np. Snapchat, Messenger?

    Reply

    • MSD

      28 lipca 2015 at 20:53

      Nie, Cache to pamięć tymczasowa. Można powiedzieć że są to pliki dzięki którym niektóre rzeczy uruchamiają się szybciej w tym przypadku Sklep Play, ale czasem mogą wkraść się tam błędy.

      Reply

  • dpo7

    7 czerwca 2015 at 13:59

    Darujcie sobie fatygę, żaden z opisanych sposobów nie działa

    Reply

    • Maciej Kulesa

      8 czerwca 2015 at 16:27

      Nawet przywrócenie do ustawień fabrycznych? Jeśli nic nie działa, to tylko serwis.

      Reply

  • skaciu

    19 kwietnia 2015 at 23:54

    Witam po restarcie zniknął mi google sklep a jak w przeglądarce próbuje wejść żeby go pobrać to wyskakuje mi że ta przegladarka nie jest już obslugiwana.

    Reply

    • kielas

      10 maja 2015 at 21:05

      Witam mam ten sam problem u mnie na tablecie niby sie uruchamia ale jesttylko bialy ekran i po chwili wchodzi do pulpitu

      Reply

  • Viframa

    14 kwietnia 2015 at 07:25

    Witam, mam problem…wczoraj coś mi się stało w tel. samsung przez przypadek wymusiłam zamkniecie czegoś bo tel. mi się zawiesił w trakcie pobierania. Robiłam według tych wskazówek i Sklep Play zaczął działać normalnie, a jak chcę pobrać coś z jakiejś strony z internetu to pojawia się komunikat rozpoczęto pobieranie… i nic. Zawsze w pasku zadań była strzałka, ze zaczyna pobierać, procenty i mb i wszystkie dane co i jak , a teraz nic się nie dzieje. Strony chodzą normalnie, ale nie pobiera. To co wczoraj pobrałam przed tym problemem, nagle też nie znajduje się w „pobrane” w ogóle nigdzie tego nie ma. Mam włączony menedżer pobierania bo sprawdzałam. Kurcze co mogłam „wymusić” i jak to przywrócić żeby działało. Nie chcę robić ustawień fabrycznych bo za dużo rzeczy stracę, a boję się, że i tak nie pomoże. Co można zrobić????? :(((((((((((( Miał ktoś tak? Pomożecie? :)

    Reply

  • Zeti69

    10 kwietnia 2015 at 15:51

    Mi pisze jak bym nie miał wi-fi a jestem połączony

    Możecie mi pomóc?

    Reply

    • ulcia

      26 kwietnia 2015 at 16:57

      Mnie równiez wyskakuje taki komunikat a tez jestem połączona. Nie wiem co robic

      Reply

    • Rolaski

      12 grudnia 2015 at 13:34

      wejdź w Ustawienia, potem wifi. Wyłącz wifi,następnie włącz i wybierz swój internet z jakiego korzystasz i działa!

      Reply

  • diegesise

    1 kwietnia 2015 at 11:01

    Ja wykonalem czynnosci z opisu, a na koniec restart. Sklep dziala (wczesniej tylko krecilo sie koleczko wczytywania)

    Reply

  • doogopis

    19 marca 2015 at 23:41

    Na stronie apkmirror można pobrać instalke google play,w razie by ktoś potrzebował.

    Reply

  • Vitto

    13 lutego 2015 at 13:02

    Ja robiłem wszystko tak jak opisane i nic jak włącze sklep play to go minimalizuje i tak w kółko sie dzieje a niechciał bym przywracać ustawień fabrycznych bo usunie mi wszytkie apki i dane kont.

    Reply

  • Łukasz

    31 stycznia 2015 at 00:45

    Próbuję włączyć sklep play na xperi m pokazuje się bialy ekran w wywala na ekran główny … mam wszystko wyczyszczone ale nic nie pomaga … nawet ustawienia fabryczne .. czy pozostał tylko serwis ??

    Reply

  • Eragon111

    30 stycznia 2015 at 02:21

    Oddałem telefon do bezpośrednio do tego samego serwisu co oddaje salon „Play” i po 3 dniach odzyskałem sprawny telefon.

    Reply

    • Mateusz Siemaszko

      19 marca 2016 at 16:05

      Ile Pan zapłacił za naprawę?

      Reply

  • Piotr Gryziak

    28 stycznia 2015 at 15:48

    Po odinstalowaniu aktualizacji – usunęło całkowicie sklep play ! Jest w menadżerze jako niezainstalowany i nijak się nie da go zainstalować.

    Reply

  • Eragon111

    15 stycznia 2015 at 09:47

    Nic nie pomogło. :(

    Reply

  • cajger

    19 grudnia 2014 at 13:23

    Polecam sprawdzić czy jest prawidłowo ustawiona data w telefonie i czy jest włączona opcja automatycznej aktualizacji tej daty. Sklep play będzie działał tylko w przypadku aktualnej daty – internet bez, ale będzie krzyczał, że certyfikaty stron są niewłaściwe.

    Reply

    • Monika

      18 marca 2015 at 11:19

      Cajger – kocham Cię <3 drugi dzień walczę z Google Play – dziesiątki reinstalacji, restartów, kombinowania, przejrzanych stron, setki pomysłów… Niby data była ok, ale zauważyłam na jednej z apek, że wrzuciła mi wynika na kwiecień – myślałam, że błąd tej apki. Przeczytałam Twój wpis, weszłam w ustawiania, tam data 18 marca – niby ok. Przestawiłam na inną, wróciłam do 18 marca i Google Play działa :D
      Dziękuję :D

      Reply

      • Rizan

        15 kwietnia 2015 at 20:08

        Popieram! Też to rozwiązał mój problem. Super! dzięki wielkie. Taka głupota i tyle problemów

        Reply

  • Nikolas Papamichail

    14 listopada 2014 at 20:33

    Nadal mi nie działa chociaż próbowałem wszystkich porad. Ale nie tylko google play np. Google , Google+ , Gmail itp.

    Reply

    • Maciej Kulesa

      14 listopada 2014 at 22:07

      To może być grubsza sprawa. To jest poradnik bardziej do Google Play.

      Reply

  • Pozytywka

    13 listopada 2014 at 17:26

    Dzięki wielkie za pomoc :)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}