NewsWpis sponsorowanyCzy warto inwestować w pozycjonowanie strony?

Paweł18 czerwca 202213 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/pozycjonowanie-stron.png

Każdy właściciel strony internetowej z pewnością nie raz słyszał o pozycjonowaniu. Wbrew pozorom nie musi się to wiązać z ogromnymi wydatkami. Ponadto takie działania marketingowe powinny być traktowane jako inwestycja w rozwój strony internetowej i firmy. Dzięki współpracy z agencją marketingową, która opracowuje strategie SEO, możliwe jest dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. Tym samym wszystkie działania mogą przełożyć się na znaczne zyski z oferowanych produktów lub usług, a także na wzrost ruchu organicznego w witrynie www. Dlaczego jeszcze warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na wypromowaniu firmowej strony lub serwisu informacyjnego na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Celem tego działania jest przede wszystkim pierwsza pozycja na daną frazę kluczową. Algorytmy i roboty indeksujące strony internetowej ustalają ranking na podstawie wielu czynników, ale jednym z najważniejszych jest unikalna treść, która odpowiada na zapytania użytkowników. Aby osiągnąć taką pozycję, niezbędne jest opracowanie optymalnej strategii SEO, o czym można przeczytać na https://smartbuzz.pl/blog/skuteczna-strategia-seo.

Co powinno się wiedzieć na temat pozycjonowania stron?

Podstawa to świadomość, że obecnie liderem wśród wyszukiwarek internetowych jest Google. To przy jej pomocy ponad 90% użytkowników wyszukuje w sieci interesujące ich informacje, produkty lub usługi. Warto dodać, że wpisując zapytanie w innej wyszukiwarce, internauta najczęściej jest odsyłany do wyników wyszukiwania w Google.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty nie dziwi to, że większość administratorów stron internetowych decyduje się na pozycjonowanie właśnie pod Google. Dzięki dobrze prowadzonym działaniom marketingowym można dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, a także rozreklamować firmę na rynku lokalnym. Mało jednak który użytkownik sieci wyszukuje niezbędnych informacji dalej niż na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego tak istotne jest to, aby znaleźć się w TOP10 na wybrane frazy kluczowe.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to rodzaj promocji firmy, z której zyski przychodzą z opóźnieniem, ale utrzymują się zdecydowanie dłużej w porównaniu z płatnymi reklamami Google Ads. Warto przy tym pamiętać, że konsekwentnie realizowana strategia SEO sprawi, iż z czasem korzyści zaczną się kumulować. Co w praktyce przychodzi z dbania o widoczność witryny w Google? Przede wszystkim fakt, że spośród wielu różnych działań marketingowych, to właśnie pozycjonowanie stron wydaje się jednym z najmniej inwazyjnych, nieatakujących użytkownika sieci i odpornych na działanie wtyczek blokujących reklamy.

Kolejną korzyścią jest wspomniana możliwość dotarcia do szerszego grona potencjalnych klientów. Wynika to z dobrze prowadzonej kampanii SEO, prowadzącej do sytuacji, w której strona internetowa zaczyna się wyświetlać w obrębie tak zwanego długiego ogona wyszukiwania – „long tail”, czyli we frazach niszowych, dokładnie odpowiadających na zapytanie użytkownika (np. niebieskie buty sportowe męskie rozmiar 40, itd.) Często w takich słowach kluczowych znajdą się te, które mogą konwertować, a jednocześnie nie są łatwe do intuicyjnego znalezienia np. w trakcie przygotowywania kampanii reklamowej w Google.

Pozycjonowanie stron może sprowadzać na stronę użytkowników, którzy nie muszą od razu konwertować, ale mogą zostać uwzględnieni w listach remarketingowych. To natomiast przełoży się na możliwość ponownego dotarcia do nich podczas kampanii reklamowej w Google Ads. Jeśli dodatkowo witryna będzie miała rozbudowaną sekcję blogową, możliwe będzie złapanie potencjalnych klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego. Ostatnim elementem, który wpływa na opłacalność inwestowania w pozycjonowanie jest jego koszt. Mimo iż na początku takie działania wydają się kosztowne, to z czasem korzyści sprawią, że w dłuższej perspektywie czasu ta forma promocji strony stanie się najtańszą.

statystyki pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych – samodzielnie czy z pomocą agencji SEO?

Część działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej można wykonać samodzielnie, opierając się na ogólnodostępnych informacjach. Jest to przydatne w przypadku niskiego budżetu, dostępnego na działania promocyjne w sieci. Warto jednak pamiętać, że im bardziej konkurencyjna branża, tym trudniej będzie samodzielnie wypozycjonować stronę internetową. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług agencji marketingowej. Takie firmy posiadają niezbędną wiedzę oraz narzędzia, które pozwalają stworzyć skuteczną strategię SEO, a następnie ją realizować. Specjaliści pracujący w agencjach mają także umiejętności i narzędzia do analizy konkurencji, co jest niezwykle istotne. Dzięki współpracy z pozycjonerami uzyskanie satysfakcjonujących efektów będzie szybsze, a końcowe zyski zdecydowanie wyższe. Ponadto można uniknąć w tym przypadku tzw. ślepych uliczek np. dzięki szybkiemu określeniu fraz, które mogą okazać się trudne i mało rentowne względem pozycjonowania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.