AplikacjeNewsPozycjonowanie aplikacji mobilnych w popularnych sklepach

Paweł15 października 201913 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/android-play.png

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w sklepach to nadal mało popularna metoda na ich promocję. Deweloperzy wkładają wiele pracy w przygotowanie samej aplikacji, natomiast często pomijają aspekty związane z ASO czyli optymalizacją aplikacji pod wyniki wyszukiwania w danym App Store. A to właśnie dzięki wysokim pozycjom w rankingu wyszukiwania aplikacji można zyskać wielu użytkowników aplikacji.

Gdzie pozycjonować aplikację mobilną?

Na rynku istnieją trzy główne sklepy z aplikacjami, są nimi Google Play, App Store od Apple oraz Sklep Windows. Z racji tego, że nasz portal traktuje o Androidzie, skupimy się głównie na sklepie od Google. Posiada on w swoich zasobach blisko 3 miliony aplikacji dostępnych do pobrania. Wypromowanie aplikacji w wynikach wyszukiwania jest jednym z najważniejszych czynników, które mogą wpłynąć na ilość pobrań i ogólną popularność.

Zobacz także: Tanie pozycjonowanie stron – czy warto?

Co wpływa na pozycję aplikacji w wynikach wyszukiwania Google Play?

Istnieje kilka czynników, które należy zoptymalizować dodając nową aplikację do Google Play, oto najważniejsze z nich:

Nazwa aplikacji

Nazwa aplikacji jest podwójnie ważna. Po pierwsze powinna zawierać główne słowo kluczowe, tak aby maksymalnie zwiększyć widoczność. Po drugie, powinna być chwytliwa i łatwa w zapamiętaniu.

Dobrym standardem jest użycie słowa kluczowego oraz brandu np.:

  • Prosty kalkulator finansowy – Fincalc
  • Aplikacja do ćwiczeń – FitBox
  • Pomoc dla wędkarzy – FishManiac

Short description – krótki opis aplikacji

Short description to krótki opis aplikacji widoczny tylko w Google Play na Androidzie. Jego maksymalna długość wynosi 80 znaków i należy w nim umieścić najważniejsze słowa kluczowe. Opis ten jest bardzo ważnym elementem optymalizacji, ale dodatkowo ma duży wpływ na ilość pobrań. Warto by opisywał najważniejsze zalety danej aplikacji oraz zachęcał do pobrania.

Długi opis – long description

Long description to pełny opis aplikacji o maksymalnej długości 4000 znaków i jest najważniejszym źródłem treści, które mogą zawierać ważne dla Ciebie słowa kluczowe.

Długi opis dzieli się na dwie części:

  • wstęp, w którym należy ponownie uwzględnić zalety aplikacji oraz najważniejsze słowa kluczowe
  • właściwa część opisu znajdująca się po rozwinięciu. Badania mówią, że treść ukryta pod przyciskiem “Czytaj więcej”. Taki tekst powinien być unikalny, merytoryczny, mieć charakter sprzedażowy i co najważniejsze, opis powinien zawierać pozycjonowane słowa kluczowe (bez nadmiernego spamowania). W celu wyróżnienia opisu warto stosować w nim numerowane listy oraz wytłuszczenia.

URL aplikacji mobilnej

Adres URL aplikacji to kolejny czynnik wpływający na pozycję w Google Play. Warto zawrzeć w nim najważniejsze słowa kluczowe. Nie powinien on być też zbyt długi, kieruj się tutaj zasadą, że adres URL aplikacji powinien mówić w skrócie do czego służy dane aplikacja. Warto zaznaczyć też, że adres URL dodaje się podczas publikacji aplikacji i nie da się zmienić w późniejszym czasie. Dlatego musisz zaplanować jego treść na przyszłość.

Konto dewelopera

Nazwa konta dewelopera oraz jego ocena pod względem merytorycznym także ma wpływ na pozycjonowanie aplikacji w wynikach wyszukiwania Google Play. Jeśli inne Twoje aplikacje mają dobre oceny to istnieje większa szansa na wypromowanie nowej.

Ilość pobrań i opinie

Ilość pobrań danej aplikacji oraz ilość oraz ogólna ocena aplikacji przez użytkowników mają bezpośredni wpływ na pozycję. Im więcej osób pobiera Twoją aplikację i im więcej osób ocenia ją jako dobrą tym lepiej.

Ikona aplikacji

Chodź sama ikona aplikacji nie ma wpływu na pozycje to może one spowodować większy lub mniejszy współczynnik wejść na stronę aplikacji lub nawet współczynnik pobrań. A te jak wiadomo z wcześniejszych akapitów już wpływają na pozycje w wynikach wyszukiwania.

Zrzuty ekranu aplikacji

Podobnie jak ikona, zdjęcia aplikacji nie mają wpływu na pozycję, ale mogą przyczynić się do większej liczby pobrań. Dlatego przedstaw najważniejsze funkcje lub ekrany aplikacji, im więcej szczegółów pokażesz, tym większa szansa na pobranie.

Waga i aktualizacje

Google dba o jakość i bezpieczeństwo aplikacji, dlatego musisz przede wszystkim sprawić by Twoja app’ka była bezpieczna. Częste aktualizacje podpowiadają Google, że dzięki częstym aktualizacjom dbasz o jakość kodu.

Twoja aplikacja nie powinna zajmować dużo miejsca. Zalecane maksimum to 100mb – powyżej tej liczby, użytkownicy nie pobiorą aplikacji bez Wifi.

Czy warto pozycjonować aplikację w Google Play?

Tak samo jak warto inwestować w pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, tak samo opłaca się zwiększać swoją widoczność w sklepie z aplikacjami od Google. Promocja aplikacji może szybko zwiększyć jej popularność, a to może się przełożyć na efekty biznesowe. Pozycjonowanie w Google Play będzie tym bardziej opłacalne, jeśli Twoja aplikacja ma wbudowane płatności, a Ty zarabiasz na dostarczaniu wartości swoim użytkownikom.

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w popularnych sklepach

5 (100%) 1 vote



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}