TabletyTelefonyW sieciSamsung i nowe logo – pomysł na rebranding

Tomku Wie.8 sierpnia 20144 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2014/08/samsung-rebranding.jpg

Zastanawialiście się kiedyś od czego pochodzi nazwa Samsung? Ja nigdy, ale sprawdziłem sobie to z ciekawości gdy zobaczyłem stare logo tej firmy. Samsung – pochodzi od koreańskiego słowa Samseong, które oznacza trzy gwiazdy. A może zastanawialiście się kiedy Samsung ostatnio zmieniał logo? Rebranding w firmie Samsung miał ostatnio miejsce w roku 1993! To właśnie w tym roku pojawiło się logo, które znacie do teraz.

Szczerze, to nigdy nad tym się nie zastanawiałem, a tym bardziej nie śledziłem takich zmian. Jednak wydawało mi się, że taka firma powinna częściej odświeżać swój wizerunek. Co tu ukrywać – Samsung ma na to pieniądze.
Z pomysłem wyszedł Aziz Firat, który umieścił koncept logo firmy. Już wczoraj rzucił mi się on w oczy, ale wtedy widziałem samo logo, bez umieszczenia go na produktach. Gdy zobaczyłem samo logo to nie byłem zachwycony. Dopiero po obejrzeniu wszystkich grafik i wyjaśnieniu, dlaczego Samsung potrzebuje rozpoznawalnej ikony, przekonałem się do tego pomysłu. W tym jest jakaś metoda.

Jaki jest problem?

Rozwiązanie jest banalnie proste – „S”

Oczywiście nie każdego może przekonać ikona w postaci litery „S”. Trzeba jeszcze dodać, że potrzeba czasu na taką zmianę. Klienci są mocno przywiązani do logo i sama litera nie od razu będzie kojarzona z Samsungiem. Ale bogaty dałby radę.

Więcej zdjęć na stronie: http://www.azizfirat.com/blog/2014/7/11/rebranding-samsung

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.