AplikacjeGoogleTutorialeUrządzeniaCo zrobić gdy nie działa Sklep Google Play – 7 sposobów.

Maciej Kulesa12 lutego 20153216 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2014/08/google-play.jpg

Na pewno każdy z użytkowników miał sytuację, w której sklep Google Play odmawiał posłuszeństwa. Wiem o tym, bo wpis o tym co zrobić gdy Sklep Google Play nie działa cieszy się ogromną popularnością. Niestety, to nie świadczy dobrze o Androidzie i Google, który nie umie poradzić sobie z tym problemem. Dlatego postanowiłem zaktualizować wpis i dodać nowe informacje. Niektóre powtarzają się, a pewne dane są odświeżone.

1. Wyczyść Cache.

Najprostszym sposobem jest wyczyszczenie pamięci cache aplikacji Google Play lub Menedżera pobierania:

Aplikacja Sklep Google Play

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Sklep Google Play Google Play Store.
  5. W sekcji „Pamięć podręczna” kliknij Wyczyść pamięć podręczną.
  6. W sekcji „Pamięć” kliknij Wyczyść dane.

Menedżer pobierania

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz Menedżer pobierania.
  5. W sekcji „Pamięć podręczna” kliknij Wyczyść pamięć podręczną.
  6. W sekcji „Pamięć” kliknij Wyczyść dane.

2. Usuwanie danych Sklepu Google Play.

W tym punkcie wykonujemy te same czynności jak w przypadku punktu 1. Z tą różnicą, że zamiast czyszczenia pamięci podręcznej musimy wyczyścić dane. Z tej opcji należy skorzystać jeśli poprzedni punkt nie przyniósł żadnych efektów.

3. Odinstaluj aktualizacje Sklepu Google Play.

Jeśli pierwszy krok nie pomógł to ponownie wejdź do ustawień sklepu Google Play i odinstaluj aktualizacje. Spowoduje to przywrócenie poprzedniej wersji sklepu Google. Czasami to może pomóc.

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Sklep Google Play Google Play Store.
  5. Kliknij Odinstaluj aktualizacje.
  6. Po wyświetleniu się komunikatu o przywróceniu fabrycznej wersji aplikacji Sklep Play Google Play Store kliknij OK.
  7. Otwórz na urządzeniu główne menu Wszystkie aplikacje.
  8. Uruchom aplikację Sklep Play Google Play Store.
  9. Wróć na ekran główny urządzenia.

Gdyby komuś zniknęła aplikacja Sklep Google Play (co zdarza się bardzo rzadko), może wejść na stronę www.apkmirror.com i pobrać najnowszą wersję.

4. Usługi Google Play.

Może się zdarzyć, że poprzednie kroki nie przyniosły żadnych efektów. Jednak nie wolno się poddawać i trzeba próbować dalej. Kolejną rzeczą, którą można zrobić jest wyczyszczenie pamięci podręcznej aplikacji „Usługi Google Play”. Robimy to tak samo jak w przypadku czyszczenia pamięci podręcznej Sklepu Google Play, ale w innej aplikacji. Tutaj nie mamy możliwości usuwania danych tylko samo wyczyszczenie pamięci wchodzi w grę.

5. Menedżer pobierania musi być aktywny.

Sprawdź czy jest aktywny Menedżer pobierania. Bez tego nigdy nie pobierzesz aplikacji lub gry. Po wykonaniu poprzednich czynności może się zdarzyć, że został on wyłączony.

  1. Otwórz na urządzeniu główne menu Ustawienia.
  2. W sekcji „Urządzenie” kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (opcja może być różna w zależności od urządzenia).
  3. Przesuń palcem, by zobaczyć listę wszystkich aplikacji.
  4. Wybierz aplikację Menedżer pobierania.
  • Jeśli zobaczysz opcję Włącz, Menedżer pobierania jest wyłączony. Kliknij ją, by go włączyć.
  • Jeśli zobaczysz opcję Wyłącz, Menedżer pobierania jest włączony. Aby pobierać aplikacje, pozostaw to ustawienie bez zmian.

6. Usuwanie konta Google z telefonu i przywracanie na nowo.

Aby usunąć konto Google, należy wejść do ustawień, znaleźć zakładkę Konta i wybrać Google. Później wybieramy swoje konto, na które logowaliśmy się podczas uruchamiania urządzenia, tam gdzie jest informacja na temat synchronizacji. Po prawej stronie, na samej górze, są cztery kropki z dodatkowymi ustawieniami, które dają dostęp do usuwania konta. W przypadku użytkowników niektórych urządzeń Samsunga, ta opcja znajduje się na samym dole.

Później wystarczy restart urządzenia i dodanie nowego konta Google.

7. Wersja dla leniów i lamerów.

Po prostu przywróć urządzenie do ustawień fabrycznych. Jednak jest to opcja dla amatorów i nigdy jej nie użyłem. Bez sensu w ogóle. Chyba, że nic innego wam nie pomogło, to sorry.

Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie śmiało. Ja słyszałem jeszcze, że może pomóc wyciągnięcie i ponowne włożenie karty pamięci.

Mam nadzieję, że któraś opcja pomogła i nikt nie musiał zajrzeć do ostatniego punktu.

32 comments

  • Mateusz

    12 czerwca 2020 at 15:33

    Dzięki majster za pomoc, mi pomogła pierwsza opcja w tel Lenovo z6 lite, bo nie mogłem nic ściągać z Play ale już jest Ok

    Reply

  • Kasia

    2 kwietnia 2019 at 23:31

    U mnie w końcu zadziałalo wielkie dzięki kupiłam nowy tel i wielka frustracja bo co za pożytek z tel jak nic nie można było ściągnąć ani zaktualizować

    Reply

  • Przemek

    22 lutego 2019 at 13:30

    Dziękuję za pomoc, wskazówki okazały się bardzo pomocne.

    Reply

  • Koksu

    26 grudnia 2018 at 10:02

    U mnie wyskakuję normalnie a gdy wcisnę zaloguj się to mi wyskakuję czarny ekran i nic nie można zrobić.

    Reply

  • Iri

    19 listopada 2018 at 20:10

    Witam i liczę na pomoc bo już wszystko wypróbowałam z listy tylko że nie mam menedżera pobierania ?. Samsung Galaxy

    Reply

    • Jarek

      1 stycznia 2019 at 18:27

      Mam to sam. Wypróbowałem wszystkiego i nie pomogło. Niestety nie mam managera pobierania. Note 4

      Reply

  • Kris

    7 listopada 2018 at 18:17

    Ok u mnie zadziałało i jest ok. Dzieki

    Reply

  • Dziukson

    18 września 2018 at 21:25

    Nigdy nie miałem żadnych problemów ze sklepem play. Lecz od kilku dni kiedy naciskam na ikonkę sklepu play, mój ekran telefonu na 2-3 sekundy staje się biały i mnie wyrzyca na mój ekran główny. Próbowałem wszysrkiego i nic nie pomogło. Jednakże wszystkie gry ze sklepu play mi działają. A gdy sklep play przywrócę do wersji fabrycznej to mi działa poprawnie, ale po kilku minutach znowu pobiera mi najnowszą wersje sklepu play. Co mam zrobić by sklep play mi znów działał!!!

    Reply

    • Jakub

      30 kwietnia 2019 at 23:20

      Mam ten sam problem czy mógłbyś mi powiedzieć co mam robić?

      Reply

  • Nikola

    4 lipca 2018 at 01:00

    Gówno działa jak usunelam konto Google tak teraz mi się go nie da przywrocic na telefon i nie mogę nic ściągnąć bo mi wyskakuje „błąd serwera…”

    Reply

  • lorax

    2 listopada 2017 at 20:41

    ja dzisiaj kupiłem telefon lark Cumulus 5.5 HD kiedy wszedłem do sklepu play i nie mogłem w ogóle się zalogować ponieważ wyskakiwał mi błąd ” Podczas nawiązywania połączenia z serwerami google wystąpił problem Spróbuj ponownie później ” mam ten problem od kiedy kupiłem telefon połączenie jest stabilne a komunikat ten pokazuje mi się na yt oraz przeglądarce googla proszę o pomoc i z góry dziękuje

    Reply

    • koko

      18 grudnia 2017 at 23:48

      U mnie nic nie zadziałało,nie chcę robić ustawień fabrycznych, teraz na święta wyprzedaż jest smartfonów ,a chcę mocniejszy z 2 gb ram,bo mam 512.. Zanies tam skąd kupiony,prawdopodobnie jest powystawowy.

      Reply

  • Drze Bartek

    31 października 2017 at 21:27

    chodzi ote ze mi nie dziala konto google w grze clash royal a 1 godz temu dzialalo prosze o pomoc

    Reply

  • Ryszard Kaiwokzsezrg

    1 września 2017 at 23:11

    caly czas wyskakuje błąd RH-01 ?? ;-( co zrobic ??

    Reply

  • Olaf Dokudowsky

    29 sierpnia 2017 at 09:05

    Żadne z rozwiązań nie pomaga lub pomaga tylko jednorazowo i muszę powtarzać czynność np czyścić pamięć aplikacji. Dodam że znalazłem inne rozwiązanie. Mam aplikacje np AppSales wchodzę w nią wybieram dowolny produkt i przenosi mnie do sklepu Google Play i wtedy apka działa bez problemu.

    Reply

  • Karolina

    4 sierpnia 2017 at 11:41

    Hej. Ja mam trochę inny problem. Pomimio miejsca na telefonie nie mogę nic pobrac bo pojawia mi się komunikat że na urządzeniu jest za mało miejsca. Orientuje się ktoś co moge zrobić?

    Reply

  • Izabela

    14 maja 2017 at 21:25

    Informacja dla tych którym nie zadziałało. Mam p8 lite drugi dzień (z t-mobile) a tu dzisiaj nie chciała mi aplikacja google sklep wejść. Wyczyściłam dane, odinstalowałam aktualizacje, wyczyściłam pamięć podręczną w sklepie google i to samo w usługach google play. Nic nie podziałała, a mnie kurwica powoli brała. Miałam robić już przywracanie do ustawień fabrycznych, ale zamiast tego zrestartowałam go. Podziałało, ale i tak ten telefon mnie wkurwi za niedługo

    Reply

  • zalamana

    17 listopada 2016 at 17:12

    Nic nie pomoglo :-( do sklepu wejsc nie moge bo odrazu wyswietla sie komunikat ze aplikacja zostala zatrzymana, w aplikacjach sklep sie nie wyswietla a jak sprawdzam co moze byc nie tak okazuje sie ze sklep nie ma ustawien domyslnych a nowego oobrac tez nie pozwala

    Reply

  • Darth Vader

    10 października 2016 at 19:46

    wystarczy usunąć aktualizację Sklepu i wpisać stokową wersję sklepu w wyszukiwarkę google i na stronie http://www.apkmirror.com/ pojawią się kompatybilne wersje pod dany android system jaki mamy i rozdzielczość DPI

    Reply

  • Anita

    6 września 2016 at 14:48

    Zadziałało usunięcie aktualizacji :)

    Reply

  • Gosia Ka

    23 lutego 2016 at 06:30

    Żadna z w/w opcji nie sprawdziła się u mnie, Zadziałał ,gdy zainstalowałam byle jaką aplikacje ze sklepu play z kompa na telefon, =D

    Reply

  • aiko

    18 lutego 2016 at 22:30

    w moim przypadku wystarczyło ustawić aktualną datę i czas, i już….. :-)

    Reply

  • Nazwa

    16 lutego 2016 at 13:30

    Nie działa nadal. Mam błąd serwera cały czas.Mogę sklep przeglądać tylko i NIC NIE INSTALOWAĆ bo w tym tkwi problem. Pamięć tel. ma dużo wolnego miejsca. Men. pobierania aktywny i z innych stron jak pobieram to nie mam problemu.
    Telefon był przywracany do ust. fabrycznych. Apka (sklep google) usuwana i instalowana na nowo. Dodatkowo po przywróceniu do ust. fabrycznych było zakładane nowe konto google I NIC!!!

    Reply

  • Mari

    27 stycznia 2016 at 10:02

    Mi nic nie pomogło :( Nie działa mi nie tylko sklep Play, ale też niektóre aplikacje, np słownik, czy messenger. Na sklepie jest napisane „brak połączenia”. To tak jakby nie było internetu, ale wi-fi jest włączone i działają gry, które bez niego nawet się nie włączą. Mam Samsung Galaxy Tab 2

    Reply

    • Maia

      28 kwietnia 2016 at 18:10

      Mam to samo :( nieraz 4 kreski zasięgu WiFi, a na Sklepie Google Play i YT pojawia mi się komunikat o problemie z połączeniem sieciowym, próbowałam już wszystkiego i nie wiem co robić

      Reply

    • Dawi

      31 maja 2016 at 14:21

      Mam to samo

      Reply

  • Korektelka

    19 listopada 2015 at 14:29

    A ja mam nieco inny problem… Nie działał mi Sklep Google Play, wyczyściłam więc dane uruchomionych aplikacji i… zniknęły mi wszystkie (wszystkie!) smsy. Orientujesz się, czy istnieje możliwość ich odzyskania?

    Reply

  • doo7

    7 czerwca 2015 at 14:22

    Pomimo Twoich szczerych chéci żaden ze sposobów nie przynosi efektów

    Reply

    • jaaaaa

      3 stycznia 2016 at 19:59

      Dokładnie, a jaki masz model telefonu/tabletu?

      Reply

  • Luna

    22 marca 2015 at 12:32

    A co jak menadżer pobierania już kiedyś wyłączyłem i nie da się go ponownie włączyć?

    Reply

    • Lucyna

      18 czerwca 2019 at 19:00

      Skonfigurować nowego gmeila i wszystko działa…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.