NewsObsługa i wsparcie w internecie. Własny dział czy firma zewnętrzna?

Paweł8 stycznia 20208 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/obsługa-strona-internetowych.jpg

Większość firm w obecnych czasach wymaga właściwego wsparcia z zakresu działań IT, a zależnie od tego jaka jest to branża wymiar takich usług będzie różny. Skoro tu trafiłeś to z pewnością zastanawiasz się czy bardziej rentowna jest obsługa informatyczna wewnątrz firmy czy bardziej opłaca się korzystać z firmy zewnętrznej. W dzisiejszym artykule pod lupę weźmiemy zarówno zalety, jak i wady obu powyższych opcji, by sprawdzić, co jest bardziej opłacalne
dla twojej firmy.

Własny dział IT wewnątrz firmy

Posiadanie własnego departamentu IT jest na pewno wygodnym rozwiązaniem, ponieważ otrzymujemy łatwy dostęp do specjalisty w dziedzinie pomocy technicznej, który jest na miejscu i natychmiastowo może rozwiązać konkretny problem. Wynagrodzenie stałej ekipy zatrudnionej do działu IT pozwala na kontrolę kosztów, ponieważ niezależnie od rodzaju zadań w pracy, ich pensja jest stała i niezmienna (wyłączając oczywiście wyjątkowe sytuacje). Komfort posiadania własnego zespołu specjalistów to zdecydowana zaleta, jednak wiąże się to z inwestycjami w ich sprzęt i rozwój. Technologia cały czas idzie do przodu, dlatego warto mieć na uwadze, że zakup odpowiednich narzędzi to za mało, pracownicy będą potrzebować szkoleń, by być na bieżąco z nowinkami, a te do tanich nie należą. Co więcej, mając dużą firmę jeden specjalista to zdecydowanie za mało, więc potrzebnych jest kilku ekspertów, a zatrudnienie ich w pełnym wymiarze godzin jest kosztownym przedsięwzięciem.

Wynajem firmy zewnętrznej, czyli outsourcing

Zlecając outsourcing usług IT do firmy zewnętrznej przenosimy na nią ryzyko związane z regulacjami dotyczącymi przestrzegania przepisów w danym środowisku (i tym samym możliwe kary finansowe) oraz zmniejszamy koszty, ponieważ wszelkie szkolenia czy zakup potrzebnego sprzętu już nas nie dotyczą. Pełnoetatowy pracownik w firmowym dziale IT jest dyspozycyjny w godzinach pracy, podczas gdy dział wsparcia firmy zewnętrznej oferuje swoje usługi nawet całodobowo, a dodatkowo zespół, który mamy do dyspozycji posiada szeroki zakres umiejętności, co usprawnia organizację pracy i zwiększa jakość świadczonych usług.

Świetnym przykładem będzie wsparcie i obsługa stron internetowych, gdzie pomoc często możemy uzyskać całodobowo, a nie tylko w godzinach pracy informatyka na etacie. Niekwestionowanymi zaletami korzystania z zewnętrznych firm informatycznych jest również fakt, że charakteryzuje je bezpieczeństwo systemu informatycznego, dostęp do wiedzy oraz nowoczesnych rozwiązań. Nie możemy jednak pominąć kilku wad jak np. brak stuprocentowego zaufania, ponieważ otrzymujemy zdalne wsparcie od grupy osób, których prawdopodobnie nie znamy i to im powierzamy nasz problem. Warto też wspomnieć o możliwych kosztach wdrożenia odpowiednich technologii, jeśli twoja firma posiada starszy sprzęt wymagający aktualizacji.

Nie odniesiesz sukcesu bez niezawodnego i bezpiecznego środowiska IT, który wspiera potrzeby twojej firmy. Dzisiejszy biznes jest bardzo mocno uzależniony od technologii, a porównanie usług IT w twojej firmie lub outsourcingu zależy od dziedziny, którą się zajmujesz. Outsourcing posiada wiele zalet i może okazać się najlepszym wyborem, jednak dokładnie przeanalizuj kilka firm, by sprawdzić, która z nich spełni twoje wymagania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related Posts

{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}
{{ image }}

{{ title }}

{{ date }} {{ comments }}
{{ readingtime }} {{ viewcount }}