Share, , Google Plus, Pinterest,

Print

Posted in:

Najczęstsze błędy występujące w Sklepie Google Play – rozwiązanie problemu.

Po jakimś czasie znowu muszę wrócić do nieszczęsnego tematu z problemami Sklepu Google Play. Dobrze wiem, że mnóstwo użytkowników ma kłopoty z pobieraniem i instalacją aplikacji/gier ze sklepu Google. Te problemy występują z poziomu smartfonów i tabletów, bo gdy wybierzemy instalację z poziomu przeglądarki w komputerze, to problem jest marginalny.

W tym wpisie podzielę się z Wami najczęstszymi błędami jakie występują w sklepie Google Play. Jeśli masz problem z niedziałającym sklepem Google Play, to zajrzyj najpierw do poprzedniego wpisu. Tutaj zajmiemy się konkretnymi błędami, które są bardzo popularne wśród użytkowników systemu Android.

Najczęstszymii błędami, które możesz spotkać na swojej drodze, to:

  • „No connection”
  • „Error retrieving information from server. [RPC:S-7:AEC-0]”
  • „AppName could not be downloaded due to an error. (927)”
  • „Connection timed out”

Niestety, ale to nie wszystkie problemy występujące w sklepie Google Play. Android, jak każdy inny system, ma w swojej „ofercie” wiele innych błędów. Nie należy panikować, bo każdy z nich można ze spokojem wyeliminować i bez problemu korzystać z usługi Google. Poniżej przedstawię kilka rozwiązań dotyczących najczęściej pojawiających się błędów w sklepie Google Play.

Na wstępie jednak proszę Cię o sprawdzenie kilku rzeczy, bo to one mogą być przyczyną problemów występujących w sklepie. Może się zdarzyć tak, że występuje problem z pobieraniem aplikacji nawet, gdy nie widać jaki błąd za tym stoi. Dlatego też, w tym wszystkim uwzględnij poniższe wskazówki.

Zaktualizuj datę i godzinę na urządzeniu.

Aby zsynchronizować swoje urządzenie z serwerami, wykonaj te czynności:

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Data i czas.
  3. Jeśli widzisz opcje „Automatyczna data i czas” oraz „Automatyczna strefa czasowa”, odznacz je.
  4. Ręcznie zmień datę i godzinę tak, by były nieprawidłowe.
    • Uwaga: nie przejmuj się – za chwilę znowu ustawisz je prawidłowo.
  5. Kliknij przycisk ekranu głównego.
  6. Ponownie otwórz w ustawieniach Data i czas (powtórz kroki 1 i 2).
  7. Ręcznie zmień datę i godzinę tak, by były prawidłowe.
  8. Ponownie zaznacz opcje „Automatyczna data i czas” oraz „Automatyczna strefa czasowa”.

Wyczyść pamięć podręczną i dane sklepu Google Play.

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
  3. Kliknij Sklep Google Play > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
  4. Kliknij strzałkę wstecz Back arrow.
  5. Kliknij Menedżer pobierania > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.

Uwaga: jeśli zmieniłeś ustawienia aplikacji Sklep Google Play (filtry treści, zabezpieczenie hasłem itp.), to po wyczyszczeniu pamięci podręcznej i danych musisz ponownie je skonfigurować.

Upewnij się, że Menedżer pobierania jest włączony.

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
  3. U góry ekranu pokazują się nazwy kilku sekcji, np. „Pobrane”, „Uruchomione” lub „Wszystkie”. Przewiń w prawo aż do „Wszystkie”.
  4. Kliknij Menedżer pobierania.
  5. Aby go włączyć, kliknij Włącz. Jeśli pokazuje się Wyłącz, oznacza to, że Menedżer pobierania jest już włączony i nie musisz nic robić.

Sprawdź ilość miejsca dostępnego na urządzeniu.

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Pamięć. Jeśli masz mało miejsca (mniej niż 1 GB), może być konieczne odinstalowanie niektórych aplikacji lub usunięcie plików (np. zdjęć lub filmów).

Aby odinstalować aplikacje:

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Wybierz Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być różna w zależności od urządzenia).
  3. W obszarze „Pobrane” wybierz aplikację.
  4. Kliknij Odinstaluj.

Error 403 – Błąd 403 w sklepie Google Play.

W tym konkretnym przypadku użytkownik otrzymuje informację, że dostęp do aplikacji jest zabroniony. Błąd 403 można w bardzo prosty sposób usunąć. Wystarczy udać się do ustawień Sieci zwykłe i bezprzewodowe.

W przypadku sieci Wi-Fi sprawdzamy, czy Proxy nie zostało zmienione. Tutaj musicie wejść w zakładkę Wi-Fi, przytrzymać przez około 2 sekundy nazwę sieci, do której jesteście podłączeni. Następnie modyfikować ją i poprzez opcje zaawansowane zaznaczyć „Serwer proxy – Brak”.

Jeśli chodzi o sieć komórkową, należy wejść w zakładkę „Punkty dostępowe” i sprawdzić ustawienia. Wszystko tutaj zależy od operatora i jego ustawień. Tutaj odsyłam do wpisu na temat „Jak skonfigurować połączenie internetowe w Androidzie„. Najczęściej zakładka Proxy powinna być pusta. Na wszelki wypadek możecie całkowicie zresetować ustawienia APN i przypisać je na nowo.

Error 492 – Błąd 492 w sklepie Google Play.

Ten błąd nie powinien występować jeśli sprawdziliście wskazówki, które umieściłem na początku. Błąd 492 w sklepie Google Play związany jest z pamięcią cache. Dlatego należy ją wyczyścić w aplikacji Google Play.

Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
Kliknij Sklep Google Play > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.
Kliknij strzałkę wstecz.
Kliknij Menedżer pobierania > Wyczyść pamięć podręczną > Wyczyść dane.

Error 495 – Błąd 495 w sklepie Google Play.

W tym przypadku postępujemy tak samo, jak wyżej. Jeśli jednak nie pomoże czyszczenie pamięci, to należy usunąć wszystkie dane w aplikacji Google Play. pamiętaj jednak, że usuniesz wtedy informacje zapisane w tej aplikacji (np. hasło). Warto na samym końcu zrestartować telefon i dopiero wtedy zalogować się ponownie do sklepu Google Play.

Error 498 – Błąd 498 w sklepie Google Play.

Problem ten występuje kiedy masz za mało pamięci w urządzeniu i podczas instalowania aplikacji proces jest przerywany. Należy pozbyć się zbędnych aplikacji, danych i innych materiałów. Ewentualnie sprawdzić, czy nie można zainstalować jej na karcie pamięci, jeśli sprzęt ma taką możliwość.

Error 919 – Błąd 919 w sklepie Google Play.

Tutaj mamy trochę inną sytuację, bo aplikacja instaluje się bez problemu, ale błąd wyskakuje podczas próby jej uruchamiania. Należy zwolnić trochę miejsca w urządzeniu, zresetować go, zainstalować ponownie i problem powinien zniknąć.

Error 921 – Błąd 921 w sklepie Google Play.

Tutaj, tak samo jak w przypadku błędów 492 i 495 należy wyczyścić pamięć podręczną w aplikacji sklepu Google Play. Jeśli to nie pomoże, to znowu idziemy krok i czyścimy dane aplikacji. Jednocześnie pamiętając, że ta operacja spowoduje konieczność ponownego logowania się do konta.

Error 927 – Błąd 927 w sklepie Google Play.

Tutaj problem pojawia się w momencie, gdy sklep Google Play jest w trakcie aktualizacji. Możecie odczekać kilka lub kilkanaście minut i po tym czasie sprawdzić, czy problem sam się nie rozwiązał. Jeśli błąd 927 nadal występuje, należy najpierw wyczyścić pamięć podręczną aplikacji sklepu Google Play.

Gdyby ta operacja nie pomogła, to musicie postąpić następująco. Czyścicie dane sklepu Google Play, a następnie wyszukujecie Usługi Google Play (Aplikacje/pokaż wszystkie). Dalej wybieracie przycisk „Zarządzaj miejscem” i czyścicie wszystkie dane. Kolejnym krokiem jest zatrzymanie Usług Google Play, poprzez wybranie przycisku „Wymuś zatrzymanie”. Po restarcie urządzenia powinno wszystko działać.

Error 941 – Błąd 941 w sklepie Google Play.

Błąd wyskakuje podczas próby zaktualizowania aplikacji w sklepie. Standardowo, należy wyczyścić pamięć podręczną aplikacji sklepu Google Play. Później należy wyszukać usługę „Menedżer aplikacji, sprawdzić czy jest włączony i na wszelki wypadek wyczyścić pamięć podręczną.

  1. Otwórz na urządzeniu aplikację Ustawienia.
  2. Kliknij Aplikacje lub Menedżer aplikacji (nazwa może być inna w zależności od urządzenia).
  3. U góry ekranu pokazują się nazwy kilku sekcji, np. „Pobrane”, „Uruchomione” lub „Wszystkie”. Przewiń w prawo aż do „Wszystkie”.
  4. Kliknij Menedżer pobierania.
  5. Aby go włączyć, kliknij Włącz. Jeśli pokazuje się Wyłącz, oznacza to, że Menedżer pobierania jest już włączony i nie musisz nic robić.

Więcej błędów w sklepie Goole Play.

Na tę chwilę więcej błędów nie pamiętam, ale na pewno uzupełnię listę w ciągu najbliższych dni. Jeśli macie jeszcze jakieś problemy, piszcie w komentarzach, nie zostawię Was bez wsparcia. Wyżej wymienione problemy są najbardziej popularne i wielu użytkowników ma z nimi kontakt.

One Comment

Leave a Reply
  1. Błąd -505, miałem gre na karcie sd, wyczyściłem karte sd, gry niebyło i jak chce tą gre zainstalować to mam właśnie ten błąd.
    Proszę o pomoc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *