AplikacjeNewsWpis sponsorowanyCzy warto zainwestować w aplikacje mobilne?

Paweł27 czerwca 20229 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/aplikacje-mobilne.jpg

Coraz więcej firm oferuje klientom aplikację mobilną. Na początku mogły sobie na to pozwolić jedynie bogate firmy, dzisiaj własna apka staje się niemal standardem. Wydaje Ci się, że jej wypuszczenie jest niemal niemożliwe, a do tego czasochłonne i bardzo kosztowne?

Korzystanie z aplikacji jak Facebook, Instagram, Bolt Food, Allegro czy Uber zdecydowanie ułatwia nam funkcjonowanie – zakupy, przejazdy czy zamówienie lunchu. Są to jednak duże i znane marki, a tym mniejszym opracowanie własnej apki, która miałaby szansę na sukces, wydaje się być niemożliwe i generujące wysoki koszt.

Warto wiedzieć, że to jeden z mitów, a estetyczna, szybka i sprawnie działająca aplikacja mobilna z odpowiednim user experience zostanie doceniona – i nie musi kosztować fortuny. Mobile marketing to jeden z aktualnych trendów w branży reklamowej oraz IT. Pierwszym krokiem powinno być zaprojektowanie i stworzenie aplikacji, która będzie wykonana przez zespół programistów i doświadczonych specjalistów UX, by zagwarantowała użytkownikom czytelność, wygodę i łatwość w użyciu.

Aplikacje mobilne – Android, iOS

Z powodu cały czas zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów oraz rozwijającej się technologii konieczne jest dostarczanie im innowacyjnych narzędzi, w tym służących do komunikacji danej marki z odbiorcą. Transformacja przedsiębiorstw polegająca m.in. na wdrażaniu nowych rozwiązań wydaje się być nieunikniona. Dobra aplikacja mobilna niesie ze sobą wiele korzyści – m.in. dotarcie do większej liczby klientów, zwiększenie świadomości marki i poprawę jej wiarygodności oraz produktywności.

Mobile marketing, czyli trend na aplikacje mobilne

Warto zdawać sobie sprawę, że marketing aplikacji mobilnych dzisiaj jest koniecznością w niemal każdej branży i drzemie w nim ogromny potencjał. Dzięki oferowanym przez niego narzędziom można promować różne produkty i usługi cyfrowe oraz budować relacje z klientem i zwiększać świadomość oraz wiarygodność marki.

Oczywiście podstawą jest określenie grup docelowych, by można było myśleć o sukcesie. Znając grupę i jej potrzeby, łatwiej zaprojektować odpowiedni projekt apki, ze świetnie skrojonym user experience. Każda aplikacja musi przede wszystkim spełniać wymagania odbiorców, a te rosną z roku na rok, a poza tym być czytelna, prosta w obsłudze i atrakcyjna wizualnie. Nie może być trudna i nieintuicyjna, gdyż na pewno nie spotka się z pozytywnym odbiorem.

Obserwujemy też rozwój sklepów z aplikacjami. Rok 2020 był rekordowy pod względem liczby pobrań oraz wydatków na rynku aplikacji mobilnych. Platformy mobilnych aplikacji cały czas poszerzają swoją ofertę o kolejne apki. Również firmy produkujące aplikacje mogą cieszą się z rosnącego popytu na swoje produkty.

Kompleksowe wsparcie przy projektach mobilnych

Wiele firm potrzebuje wsparcia w projektach mobilnych, by sprostać zmieniającym się wyzwaniom podczas tworzenia, testowania i wdrażania aplikacji mobilnych. Rozwiązaniem jest m.in. współpraca z firmą oferującą kompleksowe wsparcie w realizacji mobilnych projektów – jak koncepcja i projekt, przez wstępne tworzenie, po programowanie i testy końcowe wykonywane na różnych popularnych urządzeniach. Równie ważne jest dostosowanie się do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, by pomóc mu realizować jego strategię biznesową.

Efektem tych działań powinno być przygotowanie funkcjonalnych i estetycznych interfejsów, poprawa komfortu podczas używania aplikacji oraz wyższa użyteczność produktu.

Więcej na temat kompleksowej pomocy przy aplikacjach mobilnych znajdziesz tutaj: https://www.euvic.com/pl/aplikacje-mobilne/.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.