AplikacjeGoogleNewsOd jutra Chrome uruchomi system blokowania reklam.

Jutro nastąpi zwolnienie blokady…, a raczej jej uruchomienie. Już jakiś czas temu Google poinformowało, że wraz z nową wersją przeglądarki Chrome wprowadzą blokowanie reklam. Spokojnie, nie chodzi o rozwiązanie znane z popularnych programów adblock. Mowa tutaj o inwazyjnych i irytujących reklamach, które wyświetlane są na stronach internetowych. Nie będzie tak, że system będzie pozwalał na blokowanie reklam na każdej witrynie, bo to byłby również strzał w kolano Google. W dniu dzisiejszym zapytałem was, dlaczego blokujecie...
Maciej Kulesa14 lutego 20187 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/2015/07/chromebook-logo.jpg

Jutro nastąpi zwolnienie blokady…, a raczej jej uruchomienie. Już jakiś czas temu Google poinformowało, że wraz z nową wersją przeglądarki Chrome wprowadzą blokowanie reklam. Spokojnie, nie chodzi o rozwiązanie znane z popularnych programów adblock. Mowa tutaj o inwazyjnych i irytujących reklamach, które wyświetlane są na stronach internetowych. Nie będzie tak, że system będzie pozwalał na blokowanie reklam na każdej witrynie, bo to byłby również strzał w kolano Google.

W dniu dzisiejszym zapytałem was, dlaczego blokujecie reklamy na blogu? Zapraszam do dyskusji i liczę na ciekawą rozmowę, bo temat jest bardzo ważny dla mnie. Ja nie mam  czego się obawiać i zawsze liczyłem się z głosem odwiedzających. Dlatego też nie wyświetlam irytujących reklam. Jakie jednostki reklamowe będą blokowane przez przeglądarkę Chrome?

Kiedyś powstała koalicja na rzecz lepszych reklam, którą możecie znaleźć pod tym adresem. Według ich standardów będą wyłaniane inwazyjne reklamy i dzięki temu Chrome będzie mógł je wyeliminować z pola widzenia. Dotyczy to takich jednostek jak:

  • wyskakujące okienka
  • powyżej 30% powierzchni
  • migające i świecące :)
  • automatycznie uruchamiające się z dźwiękiem
  • na pełny ekran
  • duże i przyklejone

No i do tego dochodzą jeszcze dwie i to bardzo irytujące reklamy. Te, które wyświetlają się przed załadowaniem strony i takie, które po wyrażeniu chęci opuszczenia strony pokazuje baner z reklamą i licznikiem.

Roboty Google będą badały pod tym kątem strony internetowe i przydzielały kategorie, w zależności od zawartości: Passing, Warning, or Failing. Najgorsza jest ostatnia kategoria, bo prowadzi do tego, że Chrome zaczyna blokować reklamy na stronie. Najgorsza z punktu widzenia właściciela strony, ale użytkownik powinien się cieszyć, bo witryna nie będzie atakowała złymi reklamami.

Jeśli dojdzie do takiego oznaczenia strony, to użytkownik zostanie poinformowany o blokadzie reklam. Z kolei właściciel może poprosić o ponowne sprawdzenie swojej witryny przez konsolę dla webmasterów. Na tę chwilę nie widzę jej w zakładkach, ale jutro powinna się już pojawić. Jeśli z jakiegoś dziwnego powodu użytkownik będzie jednak chciał widzieć zablokowane reklamy, to przeglądarka Chrome ma to umożliwić. Przy informacji o blokowanych reklamach ma pojawiać się suwak, który pozwala na uruchomienie jednostek reklamowych.

Blokowanie reklam w Chrome ma działać w wersji na komputery i aplikacji na Androida.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.