NewsWpis sponsorowanyManager Allegro jako forma usprawnienia sprzedaży

Paweł3 lutego 202214 min
https://www.fandroid.com.pl/wp-content/uploads/manager-allegro.jpg

Dużo mówi się o rozpędzającym się rozwoju handlu, poszukiwaniu nowych rynków zbytu czy też usprawnianiu całego procesu sprzedaży. Wystarczy spojrzeć na rodzimy rynek, by zauważyć, jak zmieniło się oblicze tej gałęzi gospodarki. Aby za wszystkim nadążyć, należy testować nowe rozwiązania i być na bieżąco z wprowadzanymi zmianami, dotykającymi wszystkich sprzedawców.

Kluczowym graczem na polskim rynku e-handlu jest platforma Allegro. Od lat przykuwa uwagę użytkowników sieci nowoczesnymi rozwiązaniami, bogatą ofertą zgromadzoną w jednym miejscu, a także szybką realizacją zamówień.

W tym artykule przyjrzymy się jednak platformie z punktu widzenia  sprzedających. Allegro jest bowiem główną platformą, na której prowadzona jest sprzedaż internetowa i chociażby ze względu na to, należy poświęcić jej nieco więcej uwagi.

Allegro bazą sprzedażową

Zarządzanie sprzedażą jest wymagającym procesem, często sprawiającym problemy nawet wprawionym w bojach sprzedawcom. Samo realizowanie zamówień, szczególnie w momentach wzrastającej sprzedaży, jest trudny do ogarnięcia, nie mówiąc już o dodatkowym planowaniu rozwoju własnego sklepu.

Jak zatem przejść przez proces sprzedaży bez wyrywania włosów z głowy i rozszerzania doby?

Manager Allegro

Odpowiedzią jest Manager Allegro, czyli jedna z możliwości oferowanych przez platformę ErpBox. Moduł pozwala usprawnić zarządzanie sprzedażą, dając jednocześnie nowe możliwości. Optymalizacja sprzedaży odbywa się dzięki jednemu panelowi, gromadzącemu wszystkie zamówienia. To bardzo przydatna funkcja, szczególnie dla sprzedawców decydujących się rozpocząć sprzedaż na kilku kanałach. Wśród platform, z którymi możliwa jest integracja znajdują się: Shoper, WooCommerce, Amazon czy Prestashop.

Dla sprzedawców, którzy decydują się poszerzyć swoją działalność o dodatkowe konto Allegro również przewidziane jest rozwiązanie. Manager Allegro umożliwia przenoszenie aukcji między kontami – jednorazowo można wybrać 200 aukcji, które mają znaleźć się w innym miejscu. Co więcej, nie jest to przenoszenie zbiorcze, a selektywne; sprzedający ma wpływ na wybierane oferty.

Wystawianie aukcji

Podstawową funkcjonalnością jest jednak sama możliwość wystawiania aukcji – również tego masowego. Dostępna jest również możliwość samodzielnego stworzenia szablonu opisów. Rozwiązanie to pomaga ustandaryzować schemat treści, tym samym oszczędzając czas przy indywidualnym ich tworzeniu. Nie oznacza to jednak, że możliwość generowania aukcji indywidualnych jest niemożliwe.

Wiadomym jest, że przy zwiększającej się ilości ofert, znacznie trudniej jest znaleźć tę interesującą nas najbardziej, by wprowadzić w niej ewentualne poprawki lub sprawdzić jej zawartość. Na to również jest rozwiązanie. Otóż istnieje możliwość wyszukania konkretnej aukcji za pomocą frazy umieszczonej w opisie. Dzięki temu sprzedający mogą mieć zwiększoną kontrolę na wystawianymi produktami, do których dotarcie zajmuje dosłownie chwilę.

Innym rozwiązaniem na znalezienie aukcji jest filtrowania parametrów według:

  • ceny,
  • ilości.

Dzięki temu szybko można dokonać edycji lub ponownego wystawienia produktu.

Automatyczne powiadomienia

W natłoku zadań często trudno znaleźć czas na sprawdzenie wszystkich elementów sprzedaży, nie mówiąc już o zrobieniu tego dokładnie. Z pomocą przychodzą powiadomienia automatyczne, wskazujące m.in. które z aukcji wymagają interwencji np. koniecznej zmiany ceny.

Dodatkowym ułatwieniem jest pojawiająca się informacja o powodzie zakończenia aukcji, niezależnie czy było to opróżnienie magazynu czy ręczne zakończenie przez użytkownika. Oszczędza to dodatkowej analizy, a także umożliwia ciągłe monitorowanie aktywności sprzedażowej.

W kwestii produktów wyprzedanych pojawia się jeszcze jedno udogodnienie. Jest nią ponowne wystawienie aukcji w momencie, gdy towar powraca do magazynu.

Ułatwienie sprzedaży dzięki ErpBox

Jakie inne możliwości płyną z użytkowania managera Allegro w ErpBox? Przede wszystkim oszczędność czasu. Liczne aukcje automatyczne wyręczają sprzedawców w wielu czynnościach, dając tym samym możliwość na skupieniu się na rozwoju sprzedaży. Usystematyzowanie wszystkich czynności i przeprowadzenie potrzebnych biznesowi integracji eliminuje również prawdopodobieństwo wystąpienia błędów. To ważna informacja, szczególnie pod względem szybkiego realizowania zamówień – klienci nie będą rozczarowani ewentualnymi opóźnieniami, wynikającymi z potknięć w całym procesie.

Dla każdego biznesu istotny jest sprawiedliwy i funkcjonalny podział pracy. Wiadomym jest, że jedna osoba nie jest w stanie podołać wszystkim zadaniom i na dłuższą metę nie popełniać błędów. Odpowiadając na tę potrzebę, ErpBox umożliwia udzielenie dostępu do poszczególnych czynności innym pracownikom. Dzięki temu praca zostaje usprawniona, odgórnie określając jej podział i możliwości realizacji zadań.

Dodatkowe możliwości:

  • uporządkowanie przesyłek,
  • automatyczne uzupełnianie podstawowych rubryk,
  • promowanie aukcji,
  • kontrola stanu magazynowego,
  • wybór zdjęć z istniejącej bazy produktu.

Pełnię możliwości można przetestować samemu zupełnie za darmo. Dzięki okresowi próbnemu, trwającemu 21 dni, można wypróbować zarówno manager Allegro, jak również liczne integracje m.in. z kurierami czy systemami magazynowo-fakturowymi.

Z takimi rozwiązaniami zarządzanie sprzedażą na Allegro już nigdy nie będzie skomplikowane, a sama sprzedaż stanie się przyjemnością wartą dalszego rozwoju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.